۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۵۶
کد خبر: 82543421
T T
۰ نفر

شناسايي 351 نقطه حادثه خيز در سواحل مازندران

۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۵۶
کد خبر: 82543421
شناسايي 351 نقطه حادثه خيز در سواحل مازندران

ساري-ايرنا-دبير ستاد ساماندهي درياي خزر در مازندران گفت كه 350 نقطه حادثه خير در سواحل مازندراني درياي خزر براي جلوگيري از شنا با تابلوي ' شنا ممنوع ' نشانه گذاري شده است .

عيسي قاسمي طوسي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : 900 ناجي غريق هم براي 300 نقطه حادثه خيز درياي خزر كه بيشتر مورد اقبال مسافران قرار مي گيرد ، در نظر گرفته شده و مستقر شده اند.
وي گفت : ناجيان غريق مستقر در نقاط حادثه خيز ساحل خزر در مازندران موظفند تا از شنا مسافران در اين نقاط كه حدود 90 درصد غرق شدگان سنوات گذشته را به خود اختصاص دادند ، جلوگيري كنند.
طرح سالمسازي دريا در 338 كيلومتر از سواحل درياي مازندران براي شناي تابستاني با ساماندهي 98 نقطه شنا آزاد براي مسافران و ساكنان اين خطه شمال كشور از اول خرداد شروع شد.
** واگذاري امداد و نجات به هلال احمر
مديركل دفتر امور اجتماعي استانداري مازندران همچنين گفت كه در فصل شنا در اين استان همانند سال قبل امداد و نجات به جمعيت هلال احمر اين استان واگذار شده است.
وي افزود : بزودي چند دستگاه آمبولانس از محل اعتبار استاني براي خدمات رساني به دريا زدگان در اختيار هلال احمر مازندران قرار مي گيرد.
در سال گذشته 79 نفر در سواحل درياي خزر در مازندران جان خود را از دست دادند كه افزون بر 95 درصد از غرق شدگان مسافران تابستاني بودند و از لحاظ تقسيمات جغرافيايي استان هاي تهران و سه گانه خراسان بيشترين آمار را به خود اختصاص دادند.
با اجراي طرح سالمسازي دريا در سواحل مازندران از سال 92 تا 95 آمار غرق شدگان در اين منطقه افزون بر 63 درصد كاهش يافت.
براساس آمار سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ايران ، مازندران نخستين شهر مسافرپذير در تابستان 95 بود و در تعطيلات عيد فطر نيز حدود 2ميليون مسافر از ساحل خزر در مازندران استفاده كردند.
خبرنگار : حسين فلاحتي ** انتشار دهنده : حسن فلاحتي
6982/1654