۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۱۲
کد خبر: 82544217
T T
۰ نفر
معاون استاندار: كمبود كالاهاي اساسي ماه رمضان در آذربايجان غربي وجود ندارد

اروميه- ايرنا- معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار آذربايجان غربي گفت: كمبود كالاهاي اساسي ويژه ماه مبارك رمضان در استان وجود ندارد و اقلام مورد نياز به خوبي ذخيره سازي شده است.

نادر صفرزاده روز پنجشنبه در جلسه كميسيون‎ تنظيم بازار آذربايجان غربي كه‎ با محوريت تامين و توزيع كالاهاي اساسي مردم در ايام ماه رمضان برگزار شد، افزود: برنج، شكر، گوشت مرغ و گوشت قرمز كه از مصارف عمده ماه مبارك رمضان است، در استان به طور كامل و به ميزان بسيار زياد ذخيره سازي شده و مشكلي در اين خصوص نداريم.
وي اضافه كرد: مردم آذربايجان غربي مي توانند بدون دغدغه كالاهاي اساسي مورد نياز خود را خريداري كنند.
وي بر ضرورت نظارت و كنترل قيمت ها و همچنين نظارت بر بهداشت و سلامت مواد غذايي در ماه مبارك رمضان تاكيد كرد و ادامه داد: اين امر مكمل ذخيره سازي هاي صورت گرفته است و بايد با دقت كامل در طول ماه مبارك رمضان صورت گيرد تا نگراني مردم نيز كاهش يابد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار آذربايجان غربي اظهار كرد: براي اجراي هرچه بهتر طرح ضيافت ماه مبارك رمضان و رصد قيمت ها و كنترل آن، از ظرفيت خود مردم به عنوان بهترين ناظران بازار و همچنين رسانه ها استفاده شود.
مديركل جهاد كشاورزي آذربايجان غربي هم در اين جلسه گزارشي از آخرين وضعيت تامين و توزيع كالاهاي اساسي طرح ضيافت ماه مبارك رمضان در استان ارائه كرد.
در اين جلسه هر يك از اعضا نيز گزارشي را در خصوص آخرين وضعيت كالاهاي اساسي در بازار و نيز اقدامات صورت گرفته در رابطه با طرح ضيافت ارائه كردند.
به گزارش ايرنا، پيشتر نيز مدير توسعه بازرگاني اداره كل جهاد كشاورزي آذربايجان غربي در گفت و گو با ايرنا، از توزيع 800 تن گوشت مرغ منجمد با قيمت هر كيلو 56 هزار ريال و 85 تن گوشت قرمز منجمد با قيمت هر كيلو 210 تا 230 هزار ريال در استان خبر داده بود.
احمد دهقان اضافه كرده بود: توزيع يك هزار و 200 تن انواع برنج ايراني و خارجي به قيمت 24 هزار ريال به صورت عمده و 27 هزار ريال براي مصرف كننده، 2 هزار و 50 تن شكر به قيمت هر كيلو 28 هزار ريال جهت تامين نياز مصرف‌كنندگان در سطح مراكز عرضه و فروشگاه هاي زنجيره اي و تعاوني مصرف استان از جمله ديگر برنامه ريزي هاي انجام شده در قالب طرح ضيافت است.
ماه مبارك رمضان از شنبه هفته آينده آغاز مي شود.
8137/2093 ** خبرنگار: سيده فاطمه سجادي ** انتشاردهنده: صابر چهرقاني