۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۴۰
کد خبر: 82544550
T T
۰ نفر
آزمون تيزهوشان براي دانش آموزان مقطع متوسطه اول مضر است

مشهد- ايرنا- معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش گفت: شركت در آزمون تيزهوشان براي دانش آموزان مقطع متوسطه اول مضر است زيرا پذيرفته شدگان در اين نوع آزمون ها اغلب در دوران آتي زندگي دچار بحران مي گردند.

رضوان حكيم زاده روز پنجشنيه در همايش تجليل از منتخبان طرح و برنامه هاي دوره آموزش ابتدايي خراسان رضوي در مشهد افزود: رويكرد آموزش و پرورش در آموزش ابتدايي پرهيز از نخبه پروري است زيرا دانش آموزان در كنار يكديگر آموزش پذيرتر هستند و بر همين اساس مخالف ورود مدارس تيزهوشان به مقطع متوسطه اول هستيم.
وي اظهار كرد: ارزشيابي توصيفي نيز ايده مترقي است كه الزامات خاص خود را دارد و بايد امكانات آن فراهم شود.
وي گفت: ارزشيابي توصيفي در كلاسي با 40 دانش آموز به درستي انجام نمي شود و اين روش بايد اصلاح شود.
حكيم زاده همچنين از اجراي طرح كارآمد در دوره ابتدايي خبر داد و افزود: در اين طرح مديران با همفكري معلمان نياز هاي داخلي خود را تشخيص مي دهند و برنامه ريزي در اين زمينه به مدارس واگذار مي شود.
وي اظهار كرد: تمركز زدايي از ويژگي هاي اين طرح در دوره ابتدايي است.
وي گفت: در روند تربيت نسل آينده، تربيت رحماني مبتني بر قرآن و آموزش اصيل قرآن رويكرد اصلي اين وزارتخانه مي باشد.
معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش افزود: اخلاق مداري نخستين الزام اين نوع تربيت است و دومين الزام اين نوع تربيت درخواست رحمت براي همه جهانيان است و دانش آموزان بايد به گونه اي تربيت شوند كه اهل تعامل باشند.
مدير كل آموزش و پرورش استان خراسان رضوي نيز در اين مراسم با بيان اينكه آموزش ابتدايي مظلوم ترين بخش آموزش و پرورش است، گفت: در انتخابات اخير هجمه ناجوانمردانه اي در قالب نقدهاي غيرمنصفانه سند 2030 به اين حوزه وارد كردند و هيچ فضايي را براي پاسخگويي به آموزش و پرورش ندادند.
عليرضا كاظمي افزود: چندين سال است كه به دنبال گرفتن حق آموزش‌ و پرورش از عوارض شهرداري مشهد هستيم ولي از سوي شوراي اسلامي و شهرداري اين شهر توجهي به اين موضوع نشده است.
وي اظهار كرد: مردم و معلمان در انتخابات 96 پاسخ قاطع و مطلوبي به اين حركات دادند.
وي گفت: بي توجهي به آموزش و پرورش و معلمان چيزي جز عقب ماندگي جامعه را در پي ندارد و امروز به همت دولت تدبير و اميد مسير براي تبديل نظام تعليم و تربيت به گفتمان اول در جامعه ايجاد شده است.
كاظمي به لزوم توجه به تامين نيروي انساني و فضاي آموزشي براي توسعه كيفيت آموزش در مقطع ابتدايي تاكيد كرد و افزود: براي تحقق اهداف سند تحول بنيادين بايد در وهله اول آموزش ابتدايي را مدنظر قرار داد و بر همين اساس جايگاه، امتيازات و شرايط آموزشي ويژه براي معلمان و دانش آموزان اين مقطع درنظر گرفت.
وي اظهار كرد: توجه به شكوفايي خلاقيت و نوآوري دانش آموزان در مقطع ابتدايي مي تواند موجب رشد و ارتقاي جايگاه آموزش و پرورش در تمام سطوح شود.
در اين مراسم از منتخبان طرح و برنامه هاي دوره آموزش ابتدايي در خراسان رضوي قدرداني شد.
7496 / 6053 خبرنگار: آرزو جاوداني ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم