۵ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۳۷
کد خبر: 82544969
T T
۰ نفر
321 هزار مددجوي بهزيستي قزوين در روستاها خدمات توانبخشي دريافت كردند

قزوين-ايرنا-مديركل بهزيستي قزوين گفت: 321 هزار مددجوي بهزيستي استان در روستاها خدمات توانبخشي دريافت كرده اند.

عليرضا وارثي روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در دوره آموزشي برنامه توانبخشي مبتني بر جامعه به 321 هزار 610 مددجوي تحت پوشش بهزيستي ساكن در روستاهاي استان خدمات رساني شده است.
وي اظهار كرد: توانبخشي مبتني بر جامعه در همه شهرستان هاي استان در حال اجرا است و همه روستاها زير پوشش اين برنامه قرار دارند.
وارثي با اشاره به اينكه مناطق روستايي در اين برنامه به صورت صددرصدي پوشش داده شده اند،اظهار كرد: توانبخشي مبتني بر جامعه در مفهوم امروزي بر توانمند شدن افراد در بستر توسعه محلي و با تكيه بر امكانات محلي تاكيد دارد و در پي آن است كه افراد كم توان، خانواده آنها و اعضاي اجتماع محلي با همكاري يكديگر و در جريان يك برنامه مشاركتي و توسعه محور، در كنارهم براي بهبود و ارتقاي وضعيت زندگي تلاش كنند.
به گفته وارثي، اداره كل بهزيستي استان قزوين با همكاري 17 تسهيل گر در 6 شهرستان قزوين در سال گذشته اقدام به آموزش خانواده ها در زمينه مشاوره و ساير آموزش ها در زمينه تحصيلي و حرفه آموزي از طريق مراكز و موسسات مربوطه،خدمات ارجاعي به مراكز تخصصي و درماني جهت درمان كرده است.
وي اظهار كرد: ارائه خدمات توانبخشي مددجويان و تحويل وسايل كمك توانبخشي مانند ويلچر،عصا،واكر،سمعك و همچنين مناسب سازي سرويس هاي بهداشتي منازل معلولين روستايي و امكانات و تجهيزات و ايجاد اشتغال براي 371 نفر از ديگر خدمات داده شده در قالب اجراي طرح توانبخشي مبتني بر جامعه بوده است.
وي اضافه كرد: به همت تسهيگران اين طرح همچنين 10 كارگاه آموزشي با موضوع پيشگيري از معلوليت،مهارت هاي زندگي و ژنتيك جهت آگاه سازي خانواده ها در سطح روستا هاي استان برگزار شده است.
اين مسئول در پايان يادآور شد: هم اكنون شوراهاي توانبخشي در روستاهاي شهرستان هاي ابيك،قزوين،بوئين زهرا و تاكستان تشكيل شده و در راستاي ارائه خدمات به جامعه هدف روستايي فعاليت مي نمايند.
7389*3013
خبرنگار نسرين رحيمي**انتشار دهنده: رضا اولادي