۵ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۴۰
کد خبر: 82545134
T T
۰ نفر
امام جمعه كاشان: ملت از آزمون انتخابات سربلند بیرون آمد

كاشان - ایرنا - نماینده ولی فقیه و امام جمعه كاشان گفت: جمعه گذشته روز خروش ملت ایران بود كه باز هم مردم، وفاداری خود به نظام را ثابت كرده و از آزمون انتخابات سربلند بیرون آمدند.

به گزارش ایرنا، ‌آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه های نمازجمعه این هفته كاشان اظهار داشت: ملت ایران با خروش و قیام علیه استكبار و شركت بیش از 70 درصدی در دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، تو دهنی سختی به رئیس جمهوری پلید آمریكا زدند.
وی با بیان این كه باید از هوشیاری و بیداری ملت ایران شاكر بود گفت: البته انتخابات با همه زیبایی ها و شكوه متاسفانه تلخی هایی از جمله توهین و تخریب ها توسط كاندیداها و هواداران هم داشت.
وی ادامه داد: آبروی مومن بسیار مهم است و توهین و تخریب گناه بسیار بزرگی است كه در این دو انتخابات شاهد حرمت شكنی ها بودیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح كرد: باید همه بدانند كه دوران رقابت ها به پایان رسیده است و دوران سازندگی و رفاقت شروع شده است.
خطیب جمعه كاشان افزود: توصیه می كنم اگر كاندیداها اهانت یا توهینی انجام دادند در این ماه مبارك رمضان ، آن را جبران كنند و با هم متحد برای ساختن ایرانی آباد و باعظمت تلاش كنند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا جمعه گذشته برگزار شد و دكتر حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری ایران انتخاب شد.
نمازی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن محكومیت جنایت حكومت بحرین در حمله به رهبر شیعیان آن كشور اظهار داشت: این حمله كه 5 شهید و بیش از 100 مجروح به همراه داشت همزمان با سفر ترامپ به خاورمیانه و پشتیبانی آل سعود صورت گرفته است.
وی بیان كرد: آمریكا اهدافی چون حمایت از آل سعود در كشتار مردم یمن، تقویت حكومت آل سعود در مقابل اقتدار ایران و خالی كردن خزانه عربستان جهت جبران ورشكستگی خود در این سفر دارد.
وی تصریح كرد: جالب است در این شرایط روزنامه نیویورك تایمز در مطلبی عربستان را سرچشمه گروه های تروریستی برمی شمارد و ایران را بزرگ تر از آن دانسته كه آمریكا بتواند آن را منزوی كند.
نمازگزاران كاشانی پس از حضور در نماز عبادی سیاسی جمعه با شعارهای مرگ با آل خلیفه، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود، جنایت های آل خلیفه در سركوب مردم بحرین و هتك حرمت به آیت‌ الله شیخ عیسی قاسم را محكوم كردند.
راهپیمایان ضمن تاكید بر مقاومت شیعیان بحرین در مقابل جنایت های آل خلیفه بر حمایت خود از مردم مظلوم این كشور تاكید كردند.
هم چنین در این راهپیمایی مردم با سردادن شعارهای الله اكبر و مرگ بر آمریكا، تجاوزهای آمریكا و هم پیمانانش در یمن، عراق، سوریه و فلسطین را محكوم كردند.
7408/7472 * خبرنگاران: یوسف صائب - حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در كانال تلگرام ایرنا كاشان:
* لینك های جستجو كانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir