محمود واعظی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا،به تاثیر شبكه های اجتماعی و فضای مجازی دربرگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراها اشاره كرد و افزود: سرمایه گذاری های كلان در زیرساخت های ارتباطی كشور ،انجام شده و نتیجه این سرمایه گذاری ها را می توان در كاهش هزینه تبلیغات نامزدهای انتخابات 96 دید.
وی به استفاده گسترده از فضای مجازی و شبكه های اجتماعی حتی در روستاها اشاره كرد و ادامه داد: استفاده گسترده از این فضا نشان از بلوغ مردم است كه تلاش دارند با آگاهی انتخاب كنند.
واعظی از تلاش برای برقراری منصفانه، صادقانه و بی طرفانه فضای مجازی برای همه خبرداد و گفت:فضای مجازی و شبكه های اجتماعی یكسان در اختیار همگان قرارداده شد و همه استفاده كردند .
واعظی با تاكید بر این كه اجاز داده نشد در این ایام حتی برای یك لحظه در ارتباطات مردم و فضای مجازی قطعی بوجود آید افزود: همه مجموعه وزارت ارتباطات در تلاش بودند تا برای ثانیه ای قطعی رخ ندهد تا از آن تعبیر به نفع كسی شود.
یكی از مولفه های جدی این انتخابات وجود شبكه های اجتماعی بود كه مردم ایران نشان دادند فرهنگ استفاده از شبكه های اجتماعی را خوب فراگرفته اند.
عضوهیات دولت خاطرنشان ساخت: شبكه های اجتماعی و فضای مجازی درایام انتخابات در خدمت آگاهی بخشیدن به مردم بودند.
واعظی ادامه داد: همواره و درطول برگزاری انتخابات از مردم خواهش كرده بودیم تا كسانی كه از شبكه های اجتماعی و فضای مجازی استفاده می كنند بیشتر كاندیداهای خود را معرفی كنند و تخریب نكنند كه به نسبت خوب بود.
عضوكابینه دولت یازدهم اذعان داشت: البته بد اخلاقی هایی هم دیده می شد كه نه فقط در شبكه های اجتماعی بلكه در روزنامه ها و سایررسانه ها نیز وجود داشت.
واعظی افزود:شبكه اجتماعی برای آگاهی بخشی به مردم خیلی خوب بود ضمن آنكه یك رقابتی هم بین صدا و سیما و شبكه های اجتماعی ایجاد شد تا مردم مطمئن باشند كه مطالب پنهان نمی ماند .
وزیرارتباطات درباره نقش مهم دیگر فضای مجازی گفت:نقش بسیار مهمی كه هم در انتخابات مجلس بود و هم در انتخابات ریاست جمهوری این بود كه مردم كمتر خشونت و درگیری خیابانی و درگیری های لفظی داشتند و به نوعی حرف های خود را در فضای مجازی می زدند .
واعظی خاطرنشان ساخت:براساس گزارشی كه وزیر كشور در دولت ارایه داد چه در انتخابات مجلس و چه انتخابات امسال فضای مجازی تهدید ها را پایین و امنیت را بالا برده بود كه این برمی گردد به آگاهی مردم كه از طریق این شبكه ها افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره مجلس دهم شورای اسلامی (در چهار حوزه) بیست و نهم اردیبهشت ماه برگزار شد.
در این دوره انتخابات 56 میلیون و 410 هزار و 234 نفر دارای شرایط رای بودند كه یك میلیون و 350 هزار و 294 نفر برای نخستین بار رای می دادند.
میان چهار نامزد حاضر در انتخابات ریاست جمهوری، «حسن روحانی» 23 میلیون و 549 هزار و 616 رای به میزان 57 درصد آرا را به خود اختصاص داد.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**2078*1579* مصاحبه كننده: محمد مهدی بهرامی* انتشار:مرضیه فاتحی
واعظی در گفت و گو با ایرنا:
استفاده گسترده از فضای مجازی هزینه تبلیغات نامزدهای انتخابات را كاهش داد
۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۵۹
کد خبر:
82545885
تهران-ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:استفاده گسترده از فضای مجازی سبب شد، كاندیداها و طرفدارانشان دنبال خرج های آنچنانی برای چاپ پوستر و عكس نباشند، زیرا این شبكه ها به صورت ارزان در خدمت همه كاندیداها بود.