۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۰۳
کد خبر: 82547167
T T
۰ نفر
برداشت محصول گندم از اراضي كشاورزي اردستان آغاز شد

اردستان، كاشان - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي شهرستان اردستان گفت: با شروع فصل برداشت محصول گندم، عمليات برداشت اين محصول در اردستان آغاز شده است.

علي اكبر صالح روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: امسال پيش بيني مي شود بيش از 8هزار و 500 تن محصول گندم توليدي كشاورزان شهرستان اردستان به سيلوي كاشان تحويل شود.
وي با بيان اين كه امسال هزار و 700 هكتار زير سطح كشت محصول گندم در شهرستان است تصريح كرد: پيش بيني مي شود از هر هكتار پنج تن گندم برداشت شود.
مدير جهاد كشاورزي اردستان افزود: قيمت خريد تضميني گندم هر كيلو 13 هزار ريال تعيين شده كه پس از تحويل گندم به سيلو، وجه آن به كشاورزان پرداخت مي شود.
صالح با اشاره به اين كه سال گذشته هزار و300 هكتار از اراضي شهرستان زير كشت محصول گندم بوده است نياز كشور به خود كفايي در توليد گندم را مورد اشاره قرار داد وافزود: سطح زير كشت در سال جاري زراعي هزار و 700هكتار افزايش يافته است.
وي افزود: در حال حاضر 50 دستگاه كمباين مشغول عمليات برداشت گندم در سطح اراضي شهرستان هستند و با توجه به اين كه خوشبختانه آفت زدگي در محصول گندم نداريم پيش بيني مي شود ميزان برداشت گندم در حد استاندارد و پيش بيني پنج تن در هر هكتار برسد.
مدير جهاد كشاورزي اردستان گفت: در سال زراعي گذشته مقدار شش هزار تن گندم توليد شهرستان تحويل سيلوي كاشان شد.
صالح افزود: در حال حاضر 50 درصد محصول گندم شهرستان برداشت و به سيلو حمل و عمليات برداشت تا بيستم تيرماه سال جاري ادامه دارد.
شهرستان اردستان داراي 25 هزار و761 هكتار زمين زراعي شامل 18هزار و 186هكتار مزروعي و 6 هزار و 75هكتار باغي و بقيه آيش است.
مركز شهرستان اردستان در 118 كيلومتري شمال مركز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7431 * خبرنگار: رحمت الله عامري نيا * انتشار: محمد جهانگيريان

* آگاهي از آخرين اخبار شهرستان هاي شمال استان اصفهان در كانال تلگرام ايرنا كاشان:
* لينك هاي جستجو كانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ايميل: kashan@irna.ir