۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۲۶
کد خبر: 82547549
T T
۰ نفر

آغاز ساخت كشتارگاه صنعتي دام در گناباد

۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۲۶
کد خبر: 82547549
آغاز ساخت كشتارگاه صنعتي دام در گناباد

گناباد- ايرنا- شهردار گناباد گفت: ساخت بزرگترين كشتارگاه صنعتي دام منطقه جنوب استان خراسان رضوي روز يكشنبه در اين شهر آغاز شد.

علي تقوي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين كشتارگاه در زميني به وسعت 15 هزار مترمربع و زيربناي يك هزار مترمربع در 2 مرحله و با هزينه 25 ميليارد ريال در كيلومتر هشت جاده گناباد به تهران ساخته مي شود.
وي اظهار كرد: انتقال كشتارگاه گناباد به خارج از شهر به عنوان يكي از ضرورتهاي زيست محيطي مورد توجه مسئولان اين شهر قرار داشت كه پس از رفع مشكلات تملك زمين، عمليات اجرايي آن آغاز شد.
وجود كشتارگاه در داخل شهر گناباد از بيش از 10 سال گذشته به يكي از معضلات مهم اجتماعي و زيست محيطي اين شهرستان تبديل شده و نارضايتي شهروندان را به همراه داشت.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي گناباد نيز به خبرنگار ايرنا گفته بود: وجود كشتارگاه در بافت مسكوني به خاطر پيامدهاي غيربهداشتي آن غير قانوني است و بايد در اسرع وقت به خارج از شهر انتقال يابد.
به گفته دكتر علي عالمي، تعطيلي كشتارگاه فعلي بدون جايگزين مكان ديگر نيز مي تواند مشكلات ديگر از قبيل ورود غير مجاز دام آلوده از خارج شهرستان، كشتار غيربهداشتي بدون نظارت و انتقال آلودگي از دام به انسان را در پي داشته باشد.
شهرستان گناباد در 287 كيلومتري جنوب مشهد واقع است.
2095/7545/ 6053 خبرنگار: فهيمه نعمتي شهري ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم