۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۰۹
کد خبر: 82549164
T T
۰ نفر
صدور شناسنامه در استان اردبیل به یك روز كاهش یافت

اردبیل - ایرنا - مدیركل ثبت احوال استان اردبیل گفت: زمان صدور شناسنامه در این استان به یك روز و حتی كمتر كاهش یافته است.

اسدالله حسن زاده روز سه شنبه در نشستی با فرماندار بیله سوار از مكانیزه شدن سیستم های صدور شناسنامه در تمام ادارات ثبت احوال و دفاتر پیشخوان دولت در استان خبر داد و افزود: ثبت احوال با نوسازی اهداف و برنامه‌های خود یاریگر دولت در ایجاد بستر دولت الكترونیك و روان‌سازی نظام اداری برای پاسخگویی كارآمدتر به مطالبات اجتماعی و اختصاص عادلانه منابع و امكانات بوده است.
وی با اشاره به اینكه كارت ملی هوشمند در سال های آینده كاربردی خواهد بود گفت: با صدور این كارت اطلاعات اشخاص از جمله تحصیلات ، شغل و وضعیت سلامت در آن ثبت می‌شود و به داشتن كارت‌ های دیگر نیازی نیست.
وی اظهار كرد: شهرستان بیله سوار در صدور كارت ملی هوشمند و شناسنامه مكانیزه جز شهرستان های برتر استان بوده و استقبال از الكترونیكی كردن فرایندها در این شهرستان مطلوب است.
مدیركل ثبت احوال استان اردبیل گفت: با توجه به كاربردی شدن كارت هوشمند ملی در كشور ضرورت دارد هموطنان نسبت به دریافت كارت هوشمند ملی اقدام كنند چرا كه در سال ‌های آینده تنها مدركی كه با استناد به آن ارائه خدمات امكان‌پذیر خواهد بود كارت ‌های هوشمند ملی است.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، فرماندار بیله سوار هم در این نشست گفت: از آغار طرح صدور كارت ملی هوشمند در كشور بیش از 20 هزار كارت ملی هوشمند در این شهرستان صادر شده كه نشان می دهد 47 درصد جمعیت منطقه نسبت به ثبت نام كارت ملی هوشمند اقدام كرده اند.
آرام حلیم افزود: از سال 90 تاكنون كه طرح مكانیزه كردن شناسنامه‌ها در دستور كار قرار گرفته 19هزار و 190 نفر از افراد بالای 15سال در شهرستان بیله سوار اقدام به دریافت شناسنامه جدید كردند.
او خدمات ارائه شده از سوی اداره ثبت احوال این شهرستان به مردم را مطلوب ارزیابی كرد و گفت: برای كاهش زمان صدور كارت ملی هوشمند در دفاتر پیشخوان دولت نظارت بیشتر ثبت احوال بیله سوار به این دفاتر ضرورت دارد.
استان اردبیل بیش از یك میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257