۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۴۱
کد خبر: 82549215
T T
۰ نفر

كشف 34 ميليارد ريال كالاي قاچاق در مرزهاي كردستان

۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۴۱
کد خبر: 82549215
كشف 34 ميليارد ريال كالاي قاچاق در مرزهاي كردستان

سنندج- ايرنا- فرمانده مرزباني استان كردستان گفت: در ارديبهشت سال جاري بيش از 34 ميليارد ريال كالاي قاچاق توسط نيروهاي مرزباني در مرزهاي استان كشف شد.

سردار كيومرث شيخي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: در راستاي كنترل مرزهاي حوزه استحفاظي و به منظور جلوگيري از ورود كالاهاي دخاني، مرزبانان اين فرماندهي در ارديبهشت جاري توانستند در چندين عمليات دقيق و برنامه ريزي شده، سه ميليون و 590 هزار و 740 نخ سيگارت خارجي را كشف و ضبط كنند.
وي با بيان اينكه همچنين در اين مدت 359 هزار و 200 عدد مواد محترقه و 2 هزار و 697 ثوب البسه خارجي كشف شده است افزود: ماموران اين فرماندهي در عمليات هاي جداگانه ديگري در اين مدت، چهار هزار و 960 ليتر مواد سوختي را نيز كشف كرده و مانع خروج اين محصول حياتي از كشور شدند.
فرمانده مرزباني كردستان كشف 81 هزار و 729 قلم لوازم آرايشي بهداشتي و 17 هزار و 390 قلم داروي قاچاق را از ساير اقدامات مرزبانان در ماه گذشته عنوان كرد.
به گفته وي كارشناسان ارزش ريالي كل كالاهاي مكشوفه مرزباني استان در ارديبهشت ماه را بيش از 34 ميليارد ريال برآورد كرده اند.
وي در ادامه با تقدير از همكاري مرزنشينان با مرزبانان در كنترل نوار مرزي اظهار كرد: يكي از عوامل اصلي رونق اقتصادي مناطق مرزي، استقرار امنيت در اين مناطق است و پايداري امنيت در مرزها تاثير مستقيم بر اقتصاد و وضعيت معيشتي مرزنشينان دارد از اين رو مرزبانان و مرزنشينان بايد دست در دست هم براي تثبيت امنيت در اين مناطق تلاش كنند.
سردار شيخي افزود: انتظار مي رود مرزنشينان فعاليت هاي اقتصادي خود را در چارچوب قوانين انجام داده و از فعاليت غيرقانوني بويژه ورود و خروج كالاي ممنوعه جدا خودداري كنند.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغي**انتشار دهنده: مسعود احمدي