۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۰۹
کد خبر: 82549510
T T
۰ نفر
بمب‌افكن‌های آمریكایی بر فراز شبه جزیره كره به پرواز درآمدند

پكن - ایرنا - همزمان با انجام آزمایش موشكی جدید كره شمالی، آمریكا بمب افكن‌های اتمی و راهبردی خود را در منطقه شبه جزیره كره به پرواز در آورد.

به گزارش ایرنا، در جریان این پرواز كه توسط وزارت دفاع كره جنوبی نیز تایید شده، 2 فروند بمب افكن اتمی و راهبردی «بی 1 بی» آمریكا مشاركت داشته اند و اعلام شده كه این پروازها در قالب یك رزمایش مشترك صورت گرفته است.
انجام این پرواز كه جزئیات زیادی از آن منتشر نشده، در حالی در شبه جزیره كره انجام می شود كه این منطقه یكی از پرتنش‌ترین دوران خود را سپری می كند.
یونهاپ، خبرگزاری كره جنوبی روز سه شنبه به نقل از یك مقام وزارت دفاع این كشور فاش كرد كه پرواز بمب افكن های راهبردی آمریكا دیروز و همزمان با انجام آزمایش موشك بالستیك كره شمالی صورت گرفته است.
برخی گزارش ها حاكیست كه جنگنده های آمریكایی از پایگاه این كشور در جزیره گوام به منطقه فرستاده شده و در 80 كیلومتری منطقه كانگرونگ در دریای شرقی و در حدفاصل نواحی مرزی مشترك دو كره پرواز كرده اند.
پرواز جنگنده های اتمی «بی 1 بی» آمریكا در منطقه در حالی صورت می گیرد كه این كشور سومین ناو هوپیمابر هسته ای خود را نیز روانه آبهای اقیانوس آرام غربی و در مجاورت سواحل شبه جزیره كره كرده است.
پیونگ یانگ بارها اعلام كرده كه آمریكا با انجام چنین پروازهایی درصدد آماده كردن خود برای بمباران هسته ای و نابودی كره شمالی است.
آمریكا بر خلاف نظر چین كه معتقد به انجام گفت وگو و استفاده از راههای مسالمت آمیز برای حل مساله هسته ای كره شمالی است، راه تهدید و فشار بر پیونگ یانگ را برگزیده كه تاكنون نتیجه بخش هم نبوده و باعث شده كره شمالی در واكنش به اقدام واشنگتن آزمایش های موشكی و فعالیت های هسته ای خود را نسبت به قبل افزایش دهد.
آساق**1597*انتشاردهنده:فرهاد راستی