۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۰۸
کد خبر: 82549942
T T
۰ نفر

جمع آوري 80 ميليارد ريال زكات در استان اصفهان

۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۰۸
کد خبر: 82549942
جمع آوري 80 ميليارد ريال زكات در استان اصفهان

اردستان، كاشان - ايرنا - رئيس شوراي زكات استان اصفهان گفت: در سال گذشته بالغ بر 80 ميليارد ريال زكات واجب و مستحبي در سطح اين استان جمع آوري شده است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام غلامحسين رنجبر عصر سه شنبه در حاشيه شركت در جلسه شوراي زكات شهرستان اردستان در جمع خبرنگاران افزود: مردم متدين و مومن استان در سال 95 با پرداخت زكات خود به مسئولان جمع آوري زكات سهم مهمي در تامين هزينه زندگي فقرا داشته اند.
وي با بيان اين كه 70 درصد زكات جمع آوري شده وارد زندگي افراد نيازمند شده است تصريح كرد: اين مبلغ صرف هزينه مسكن، جهيزيه، درمان بيماران صعب العلاج، تامين هزينه تحصيل دانش آموزان و دانشجويان خانواده فقرا شده و بخشي نيز هزينه تعمير مسجدها، ساخت خانه عالم و نمازخانه مدرسه ها شده است.
رئيس شوراي زكات استان اصفهان خاطرنشان كرد: در سال جاري نيز تاكنون بالغ بر 15 ميليارد ريال زكات جمع آوري شده است و پيش بيني مي شود تا پايان سال به 100 ميليارد ريال افزايش يابد.
رنجبر گفت: تاكنون تعداد 3 هزار اصله درخت پسته نيز وقف شده و در اختيار شوراي زكات قرار گرفته است و ثمره آن در اختيار نيازمندان براي تهيه جهيزيه و تحصيل فرزندان خانواده هاي نيازمند قرار داده مي شود.
وي با بيان اين كه شهرستان اردستان نيز طي سال هاي متمادي ، رتبه اول پرداخت زكات را در استان به خود اختصاص داده است خاطرنشان كرد : پيش بيني مي شود امسال نيز اين رتبه را به خود اختصاص داد.
فرماندار اردستان نيز در جلسه شوراي زكات اين شهرستان گفت: پرداخت زكات يكي از ويژگي هاي مهم اسلام است كه در راستاي آن به نيازمندان رسيدگي مي شود.
عليرضا غيور افزود: مردم متدين و مومن شهرستان نيز همچون سال هاي گذشته در كارهاي معنوي پيشگام هستند و در پرداخت زكات فعال خواهند بود.
امام جمعه اردستان نيز در اين جلسه گفت: جايگاه زكات در رديف نماز،روزه ،حج و ولايت آمده است.
حجت الاسلام حسن دهشيري افزود: هر مسلمان در خصوص زكات 5 وظيفه شامل : تعريف و شناساندن زكات، تبليغ زكات ، تشويق به پرداختن زكات ،جمع آوري و توزيع عادلانه در بين نيازمندان را برعهده دارند.
وي فلسفه اصلي زكات را كمك به نيازمندان و برطرف كردن مشكل هاي معيشتي فقرا اعلام كرد.
مركز شهرستان اردستان در 118كيلومتري شمال مركز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7431 * خبرنگار: رحمت الله عامري نيا * انتشار: محمد جهانگيريان