رفاقت و همدلی فراكسیون های امید و ولایت درانتخابات هیات رئیسه /تذكر لاریجانی به عكاسان

تهران-ایرنا- نمایندگان مجلس دهم از فراكسیون های امید و ولایت در انتخابات هیات رئیسه باردیگر همدلی و همیاری خود را به عنوان منتخبان ملت حماسه ساز ایران به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، انتخابات هیات رئیسه مجلس دهم برای سال دوم مهم ترین دستور كار امروز - چهارشنبه - مجلسی ها بود.
جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در ساعت 9:15 دقیقه و با حضور 224 نماینده و به ریاست علی لاریجانی آغاز شد.
** لابی و رایزنی های نمایندگان مجلس از صبح امروز در مجلس كاملا مشهود بود و از آغاز جلسه بسیاری از نمایندگان در صندلی های خود حضور نداشتند و در بخش های مختلف مجلس جلسات غیررسمی چندنفره برگزار كرده و رایزنی می كردند.
**اطراف صندلی های محمدرضا عارف رئیس فراكسیون امید مجلس و كاظم جلالی رئیس فراكسیون مستقلین ولایی و حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراكسیون نمایندگان ولایی بسیار شلوغ و همهمه بود و نمایندگان عضو هر فراكسیون مشغول گفت وگو با روسای آن فراكسیون ها بودند.
** براساس اعلام روابط عمومی مجلس شورای اسلامی، 300 خبرنگار، تصویربردار و عكاس داخلی و خارجی انتخابات هیات رئیسه مجلس دهم را پوشش خبری دادند.
**از ابتدای آغاز جلسه علنی مجلس به دلیل ازدحام و شلوغی خانه ملت، علی لاریجانی بارها تذكر داد كه نمایندگان بر صندلی های خود جلوس كنند.
**از نكات قابل توجه انتخابات هیات رئیسه مجلس، نامزدی علی لاریجانی به عنوان تنها نامزد ریاست مجلس برای سال دوم بود، وی برای ریاست رقیبی نداشت.
**هنگامی كه لاریجانی رئیس مجلس قصد خواندن نام فریده اولاد قباد به عنوان دبیر هیات رئیسه مجلس را داشت به اشتباه گفت آقای فریده اولاد قباد كه با خنده نمایندگان مواجه شد، وی سپس جمله خود را اصلاح كرد و گفت خانم فریده اولاد قباد.
**هنوز آرای نواب رئیس مجلس اعلام نشده بود كه بسیاری از اعضای لیست امید به سمت جایگاه خبرنگاران و عكاسان آمدند و با لبخند و نشان دادن علامت پیروزی از عكاسان خواستند كه از آنان عكس بگیرند.
**پس از اعلام نتیجه رئیس مجلس، عارف به همراه مسعود پزشكیان و علی مطهری به جایگاه هیات رئیسه مجلس رفت و ریاست علی لاریجانی را تبریك گفتند.
**از سوی دیگر با اعلام نتایج نواب رئیس بسیاری از نمایندگان مجلس به سمت صندلی های مطهری و پزشكیان رفتند و انتخاب آنان را تبریك گفتند و سپس آن دو به سمت عارف رفته و با یكدیگر گفت و گو و خوش و بش كردند.
**در هنگام ثبت نام اسامی دبیران هیات رئیسه مجلس، علی اصغر یوسف نژاد كه صندلی وی در جایگاه هیات رئیسه كنار لاریجانی است از سوی فراكسیون امید برای نامزدی هیات رئیسه مجلس معرفی نشده بود.
رئیس مجلس خطاب به وی گفت: آیا شما نامزد هستید كه وی پاسخ داد خیر و بارها دستش را بالا برد كه نامزد نیستم، در این زمان بسیاری از نمایندگان فراكسیون امید مجلس در كنار صندلی عارف بودند با فریاد خطاب به وی گفتند شركت كن كه یوسف نژاد گفت نه اسمم در لیست فراكسیون امید نبوده است.
زمانی كه بار دیگر با فریادهای اعضای فراكسیون امید مجلس مواجه شد، به سمت صندلی محمدرضا عارف و سپس به جایگاه هیات رییسه مجلس رفت و گفت كه نامزد دبیری می شود.
**این موضوع با اعتراض اعضای فراكسیون ولایت مواجه شد، كاظم جلالی برای دقایقی به سمت صندلی عارف رفت و در این زمینه با وی گفت وگو كرد كه رئیس فراكسیون امید، یوسف نژاد را صدا كرد و با وی با صدای بلند صحبت كرد.
** كاظم جلالی به رایزنی خود ادامه داد و سمت صندلی تابش و مطهری رفت و در این زمینه با آنان گفت وگو كرد.
**پس از پایان رای گیری بسیاری از عكاسان نام اعضای فراكسیون امید بویژه عارف را صدا می زدند كه برای آنان دست تكان دهد، در این زمان علی لاریجانی چند بار تذكر داد خطاب به عكاسان گفت آقایان خلاف قوانین است رعایت كنید.
**انتخابات هیات رییسه مجلس در ساعت 11:15 دقیقه پایان یافت و نمایندگان وارد بررسی دیگر دستورهای مجلس شدند.
**بر اساس انتخابات هیات رییسه مجلس، از 12 كرسی هیات رییسه مجلس، سه كرسی سهم فراكسیون امید و 9 كرسی سهم فراكسیون ولایت مجلس شد.
سیام**9121 **1336 گزارش:سمیه لاری**انتشار: مهرنوش خانزائی
۰ نفر