۱۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۵۲
کد خبر: 82551640
T T
۰ نفر

اجراي طرح قراني 1451 در كانون هاي مساجد هرمزگان

۱۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۵۲
کد خبر: 82551640
اجراي طرح قراني 1451 در كانون هاي مساجد هرمزگان

بندرعباس- ايرنا- مسئول دبيرخانه كانون هاي مساجد هرمزگان گفت: در ماه مبارك رمضان، طرح قراني 1451 در كانون هاي فرهنگي هنري مساجد سطح استان اجرا مي شود.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام احمد پهلواني پنجشنبه در مراسم آغاز اجراي اين طرح قراني افزود: محتواي آموزشي اين طرح شامل روخواني و روان خواني، حفظ و مفاهيم 2 سوره مباركه ملك و واقعه است.
وي بيان داشت: همزمان با ماه مبارك رمضان، 30 آيه‌ سوره ملك به تعداد روزهاي ماه مبارك انتخاب شده و هر آيه در يك روز برنامه ‌ريزي شده است.
مسئول دبيرخانه كانون هاي مساجد هرمزگان اظهاركرد: سوره 96 آيه اي واقعه هم مطابق با سال 1396 و با محوريت سبك زندگي قراني و اقتصاد بعد از عيدفطر در فصل تابستان امسال اجرا مي شود.
پهلواني اضافه كرد: غني ‌سازي اوقات فراغت خانواده‌ ها در مراكز فرهنگي و قرآني، تشويق و ترغيب علاقه مندان جهت انس با آيات قرآن كريم، زمينه سازي جهت دستيابي به منويات مقام معظم رهبري درخصوص تربيت 10 ميليون حافظ قرآن، گفتمان سازي و تدبر در قرآن كريم، مشاركت و هم افزايي در اجراي برنامه هاي قرآني با ساير نهادها و دستگاه هاي قرآني از اهداف طرح قرآني 1451 است.
وي گفت: كلاس هاي آموزش روخواني و روانخواني، جزء خواني، محافل انس با قران، مسابقات قرآني، تلاوت نور، تفسير روزانه قران از ديگر برنامه هاي قرآني كانون هاي فرهنگي هنري مساجد هرمزگان در ماه مبارك رمضان است.
نخستين طرح ملي قراني در سال 85 با نام 1441 آغاز و دهمين دوره آن نيز در سال 95 با نام 1450 با محوريت سوره حديد پايان يافت و طرح 1451 در سال 96 هم با توجه به اينكه ماه مبارك رمضان پيش از فصل تابستان پايان مي‌يابد با محوريت 2 سوره (ملك و واقعه) در ماه مبارك رمضان و ايام تابستان از 6 خردادماه تا اول شهريورماه جاري برگزار مي شود.
سوره محوري ماه مبارك رمضان سوره‌ ي 30 آيه‌اي ملك به تعداد روزهاي ماه مبارك انتخاب شده است و هر آيه در يك روز برنامه‌ريزي شده است. سوره محوري فصل تابستان هم كه از پس از عيد فطر اجرا مي‌شود، سوره مباركه واقعه است؛ اين سوره 96 آيه‌اي مطابق با سال 1396 و با محوريت سبك زندگي قرآني و اقتصاد انتخاب شده است.
اين طرح قرآني از 10 سال پيش در فضاي رسانه ملي با محوريت شبكه قرآن به جهت غني‌سازي اوقات فراغت خانواده‌ها در فصل تابستان اجرا شد و عنوان اين طرح نيز بر اساس تعداد سال‌هاي نزول قرآن نامگذاري شد.
7195/2094
خبرنگار: رقيه غلامي زاده **انتشار دهنده:هومن محمدكرمي