۱۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۲۲
کد خبر: 82551782
T T
۰ نفر
بيش از 34 هزارمتر مربع از اراضي ملي در بخش كجور نوشهر رفع تصرف شد

نوشهر - ايرنا - رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري كجور از رفع تصرف 34 هزار و 500 متر مربع از اراضي ملي روز گذشته با تمكين متصرف خبر داد.

محرمعلي ديلم صالحي روز پنجشنبه به ايرنا اظهار داشت: يك قطعه از اراضي ملي با تمكين متصرف به مساحت 34 هزار و 500 متر مربع در روستاي كدير بخش كجور شهرستان نوشهر رفع تصرف شد.
وي تصريح كرد:‌ از سال 92 در كميسيون ماده واحده، وضعيت اين زمين در حال پي گيري است كه با حكم قضايي به نفع منابع طبيعي در هفته گذشته قبل از صدور اجراييه نسبت به رفع تصرف آن با تمكين متصرف به منابع طبيعي بخش كجور شهرستان نوشهر تحويل داده شد.
وي افزود: با توجه به اين كه اين عرصه در منطقه خوش آب و هواي روستاي كدير بخش كجور قرار دارد ارزش تقريبي آن بالغ بر 30 ميليارد ريال تخمين زده مي شود.
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري كجور با اشاره به رفع تصرف هاي اراضي ملي در 2 ماه گذشته گفت: در راستاي تبصره ذيل ماده 55 جنگل‌ها در اين مدت 40 هزار متر مربع از اراضي ملي از دست متصرفان در اين منطقه خارج شده است.
وي خاطرنشان كرد: 18 هزارمترمربع در روستاي كياكلا، هشت هزار و 800 متر مربع در روستاي كينج، 2 هزار و 400 متر مربع در روستاي پي ده، چهار هزار متر مربع نيز در روستاي ورازان و شش هزار و 900 متر مربع در روستاي اطاق سرا كندولوس رفع تصرف شد.
وي اظهار داشت: حفاظت از اراضي ملي و برخورد با متخلفان و متصرفان اراضي دولتي در دستور كار منابع طبيعي است و از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخريب و تصرف غيرقانوني اراضي دولتي در عرصه هاي منابع طبيعي با شماره 1504 يگان حفاظت تماس بگيرند.
بخش كجور شهرستان نوشهر با وسعت 78 هزار هكتار عرصه جنگلي و مرتعي از سال گذشته داراي اداره منابع طبيعي مستقل گرديد.
حوزه اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري منطقه نوشهر با وسعت 662 هزار و 33 هكتار معادل 27.9 درصد از مساحت مازندران در دامنه شمالي البرز مركزي و در غرب استان واقع و اسناد 98 درصد اراضي ملي آن به نام دولت ثبت است.
خبرنگار : سيدمحمد اكبرموسوي **انتشار دهنده:سيد محسن حسن نيا
/1295/ 1602/1899