۱۱ خرداد ۱۳۹۶، ۲۰:۴۱
کد خبر: 82552171
T T
۰ نفر
نماينده مردم چابهار درمجلس از قطعي مكرر برق در اين منطقه انتقاد كرد

چابهار- ايرنا - نماينده مردم چابهار، نيكشهر، كنارك و قصرقند درمجلس شوراي اسلامي از قطعي مكرر برق و آب در اين شهرستانها انتقاد كرد و رسيدگي فوري مسئولان استاني و كشوري نسبت به اين مساله را خواستار شد.

عبدالغفور ايرانژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگارايرنا اظهار داشت: گرماي بي سابقه بيش از 50 درجه سانتيگراد چند روز اخير در شهرهاي جنوبي سيستان و بلوچستان مردم اين مناطق را خانه نشين و مشكلات زيادي براي آنها ايجاد كرده است.
وي افزود: هيچ توجيهي ندارد برق در مناطق شهري و روستايي چابهار به ويژه مناطق محرومي مانند دشتياري و پلان ساعت ها قطع باشد و كسي در اين زمينه پاسخگو نباشد.
وي بيان كرد: قيمت سنگين و فيش هاي نجومي از يك طرف و گرماي هوا از طرفي ديگر مردم را در ماه مبارك رمضان با مشكلات زيادي روبه رو كرده است.
وي تغيير تعرفه برق شهرستانهاي نيكشهر، قصرقند و سرباز از 6 ماه به 9 ماه گرمسيري را خواستار شد و خاطر نشان كرد: دولت بايد كارشناسان استاني و كشوري را براي برآورد خسارت گرما در زمينه تلف شدن محصولات كشاورزي، سوختگي لوازم خانگي و كاهش تعرفه برق به اين شهرستانها اعزام كند.
عضو كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي گفت: آب در شهر چابهار و روستاهاي بخش دشتياري و پلان حكم كيميا را دارد و مردم روستايي حتي از آبرساني سيار روزانه 15 ليتر نيز محروم هستند.
ايران نژاد اظهار داشت: چابهار با تمام ظرفيت هاي خدادادي و موقعيت راهبردي هنوز محروم ترين منطقه از نظر شاخص هاي توسعه انساني است.
وي ادامه داد: بيشترين مشكلات چابهار در حوزه فضاي آموزشي، حاشيه نشيني، راه روستايي، كشاورزي، برق و آب است.
وي افزود: دولت بايد به صورت ويژه ستاد بحران كشور را در حوزه انتخابيه چابهار تشكيل و دستگاههاي متولي دولتي در بخش هاي مختلف را موظف به خدمات رساني مطلوب به مردم كند.
وي بيان كرد: افت شديد ولتاژ برق صدها و هزاران دستگاه لوازم خانگي را در شهرستان هاي چابهار، نيكشهر، كنارك، قصرقند و سرباز از كار انداخته است.
نماينده مردم چابهار، نيكشهر، كنارك و قصرقند درمجلس شوراي اسلامي گفت: دستگاههاي دست اندر كار در اين زمينه بايد خسارت هاي ناشي از افت ولتاژ برق را برآورد و نسبت به جبران آن اقدام كنند.
ايرانژاد اظهار داشت: گرماي بي سابقه سبب آتش سوزي در نخلستانها و باغات قصرقند شده و خسارت زيادي را بر كشاورزان اين منطقه تحميل كرده است.
وي بهره مندي مردم چابهار، نيكشهر، كنارك و قصرقند از امكانات رفاهي و زيربنايي در حد استانداردهاي كشوري را خواستار شد و افزود: متاسفانه هنوز مردم محروم اين مناطق با مشكلات كمبود آب، افت ولتاژ برق، راههاي خاكي و حاشيه نشيني دست و پنجه نرم مي كنند.
وي بيان كرد: در شهر چابهار كه از آن به عنوان كانون توسعه جهاني ياد مي شود آب جيره بندي است و شهروندان در طول هفته تنها 2 روز آب دارند.
به گزارش ايرنا شهرستان چابهار از توابع استان سيستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعيت از شمال به شهرستانهاي نيكشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به كشور پاكستان، از جنوب به درياي عمان(مكران) و از غرب به بندر كنارك متصل است.
بندر زيباي چابهار واقع در قلب مَكُّرانِ بلوچستان در فاصله 645 كيلومتري جنوب زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان از 2 شهر به نام هاي چابهار و نگور، سه بخش مركزي، دشتياري و پلان، شش دهستان و 549 آبادي داراي سكنه تشكيل شده است.
3043**3213خبرنگار: رستم كريمي نژاد **انتشاردهنده: اكبر نوري
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامي «اخبار ايرنا سيستان و بلوچستان» دنبال كنيد. @irnazahedan