۱۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۲۲
کد خبر: 82552556
T T
۰ نفر

جانباز كرمانشاهي ، ناجي 99 انسان حادثه ديده

۱۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۲۲
کد خبر: 82552556
جانباز كرمانشاهي ، ناجي  99 انسان حادثه ديده

دزفول - ايرنا - جانباز كرمانشاهي كه مرد شماره يك غواص نجات ايران لقب گرفته است گفت: در طول 18 سال اخير 99 نفر را در سوانح مختلف از مرگ حتمي نجات داده ام.

به گزارش ايرنا اين جادوگر آب هاي خروشان در سوانح گوناگون از جمله سوانح آبي، آتش سوزي و كوهستان افراد زيادي را از مرگ حتمي نجات داده است.
وي همچنين با پيدا كردن پيكر بي جان افراد غرق شده در بسياري از سدهاي عميق و مخوف و رودخانه‌هاي خروشان خانواده هاي داغدار و آسيب ديده آنان را از نگراني خارج كرده است.
پرورش، لقب شهروند منادي وحدت را به دليل انجام 400 عمليات در سه منطقه بلوچ،تركمن و كرد به خود اختصاص داده است.
وي همچنين به جادوگر آب هاي ايران، سوپرمن زنده ايران،شهروند برگزيده كشور و اسطوره فداكاري در ايران معروف است.
بهمن پرورش روز جمعه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا در انديمشك گفت:پدرم شناگر حرفه اي،ماهيگير ، سواركار و يك چهره مبارز بود كه شير نفت را به روي انگليسي ها بست.
وي افزود:در سايه چنين پدري بسياري از حرفه ها را آموزش ديده و مسير درست و انساني به كار گرفتيم.
پرورش گفت:29 سال قبل در سن 19 سالگي شخصي را در حين غرق شدن نجات دادم كه آن حادثه انگيزه اي برايم شدم تا به نجات جان دهها نفر بپردازم.
وي با اشاره به حضور خود در عرصه هاي ارزشي افزود:يك روز قبل از عمليات مرصاد چند فروند اف 4 را به كمك چند نفر ديگر از نابودي 100 درصدي نجات داديم كه اين اقدام در كتاب نبرد ستارگان هوايي به قلم تيمسار اينانلو معاونت عمليات پايگاه هوايي دهم شكاري ثبت شده است.
اين غواص موفق ملي افزود:در حادثه دلخراش سقوط بالگرد كبري در داخل رودخانه بسيار آلوده كرمانشاه پس از سه شبانه روز جستجو در رودخانه پيكرهاي 2 خلبان و قطعات بالگرد را پيدا كردم.
وي اضافه كرد: يكبار ديگر نيز سقوط بالگرد 206 در درياچه عميق و تاريك 'زرين شهر' اصفهان پس از تلاش بي نتيجه 60 غواص و 70 نفر امدادگر پيكر استاد خلبان را پس از 2 ساعت تلاش پيدا كردم .
اين غواص ايثارگر گفت: همچنين براي يافتن پيكر يكي از شهداي لشگر 81 زرهي كرمانشاه به خاك عراق سفر كردم و در منطقه صفر مرزي پيكر او را در زمستان و رودخانه بسيار سرد 'كنه كبود' در بين ميادين مين پيدا كردم.
پرورش گفت: تاكنون پيكرهاي مطهر 10 شهيد را نيز تفحص كرده ام ضمن اينكه در 22 استان كشور و 98 شهر تاكنون 30 هزار ساعت عمليات سخت و جانفرسا را براي نجات جان همنوعان انجام داده ام.
وي افزود:در شهرهاي اهواز،ايذه ، دزفول، رامهرمز و انديمشك امدادرساني كرده و در بدترين شرايط آب و هوايي اجساد غرق شدگان زيادي را از رودخانه هاي كارون،كرخه، جراحي و ديگر رودخانه ها پيدا كرده ام.
اين غواص فداكار كشورمان افزود:آخرين حادثه در شهرستان انديمشك مربوط به حادثه غرق شدن جوان 23 ساله اي است كه چند روز پيش در اين شهرستان رخ داد و جسد وي روز پنجشنبه در 40 كيلومتري محل حادثه در نيزار پيدا شد.
وي با ابراز گلايه از مسئولان استان خوزستان گفت:عليرغم حضور در صحنه هاي سخت و جانفرسا در شرايط آب و هوايي بسيار نامناسب ،ولي تاكنون حمايت يا دلگرمي از سوي مسئولان استان خوزستان نديده ام.
پرورش گفت: حمايت و ارزش قائل بودن براي اين كار خداپسندانه موجب دلگرمي و انگيزه مضاعف در كار مي شود.
7281/6068/6064
خبرنگار:زهرا دهقان **انتشار:محمدعلي فريدپناه