۱۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۱۶
کد خبر: 82553636
T T
۰ نفر
ادامه آماده باش براي مهار آتش سوزي در جنگل ها/ 2 بالگرد در اهواز مستقر شد

اهواز - ايرنا - فرمانده يگان حفاظت منابع طبيعي خوزستان با اشاره به اعلام آماده باش براي مهار آتش سوزي در برخي جنگل ها در اين استان، گفت: 2 فروند بالگرد براي مهار آتش در جنگل هاي استان، در اهواز مستقر شد.

سرهنگ احمد ساعدي شنبه در گفت وگو با ايرنا اظهار كرد: در پي افزايش آتش سوزي در جنگل ها و مراتع خوزستان، درخواست اختصاص بالگرد را مطرح كرديم كه بر همين اساس 2 فروند بالگرد از روز جمعه گذشته در اهواز مستقر شده است.
وي افزود: از خرداد امسال تعداد آتش سوزي ها در جنگل ها و مراتع خوزستان روبه افزايش گذاشته كه اين مساله نگران كننده است.
ساعدي همچنين از مهار آتش سوزي در بيشه زارهاي گتوند خبر داد و گفت: اين آتش از ساعت 18 روز جمعه در سه نقطه از بيشه زارهاي اين شهرستان اتفاق افتاد كه در ساعت 21 با همكاري مردم مهار شد.
وي اضافه كرد: در جنگل هاي منطقه انبار سفيد در 30 كيلومتري شهرستان لالي نيز پنجشنبه شاهد آتش سوزي بوديم.
ساعدي اظهار كرد: دليل و ميزان خسارت در اين 2 آتش سوزي در حال بررسي است و هنوز برآورد نشده است.
وي در ادامه از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه آتش، تخريب و يا تصرف در منابع طبيعي با سامانه 1504 تماس بگيرند و آن را اطلاع دهند.
اين مقام مسئول از كشاورزان نيز خواست كه از آتش زدن مزارع خود پس از برداشت محصول خودداري كنند زيرا علاوه بر زيان هاي آتش در زمين كشاورزي، اين آتش به جنگل ها و مراتع نيز سرايت كرده و باعث نابودي آنها مي شود.
فرمانده يگان حفاظت از منابع طبيعي خوزستان تاكيد كرد: بر اساس مصوبه ستاد بحران كه هفته گذشته برگزار شد، قرار است يك پايگاه هوايي مجهز ويژه مهار آتش منابع طبيعي در دزفول راه اندازي شود كه همه استان را پوشش دهد.
به گفته مديركل منابع طبيعي خوزستان، از فرودين امسال تاكنون 11 مورد آتش سوزي در جنگل ها و مراتع خوزستان رخ داده كه در نتيجه آن حدود 270 هكتار خسارت ديده است.
بر اساس اين گزارش، در پي وقوع آتش سوزي هاي متعدد از ابتداي امسال، ستاد بحران خوزستان از 6 خرداد براي مقابله با آتش سوزي در منابع طبيعي اعلام آماده باش كرده است.
مديركل منابع طبيعي خوزستان پيش از اين گفته بود: در پنج سال گذشته آتش سوزي در جنگل ها و مراتع خوزستان روند افزايشي داشته و اين استان در سال هاي اخير هميشه در رده پنج استان اول كشور بوده است به طوري كه 25 درصد آتش سوزي در جنگل هاي كشور در خوزستان اتفاق افتاده است.
خوزستان داراي 970 هزار هكتار جنگل طبيعي و 63 هزار هكتار جنگل دست كاشت است.

7151 /6037
خبرنگار: نادره وائلي زاده ** انتشار دهنده: عبدالحميد راجي