۱۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۵۷
کد خبر: 82553672
T T
۰ نفر
امام خميني (ره) اسلام ناب محمدي (ص) را در عصر حاضر احيا كرد

تهران- ايرنا- شوراي نگهبان با صدوربيانيه‌اي، ضمن گراميداشت ياد وخاطره بنيانگذار كبير انقلاب و تجليل از مقام شهداي گرانقدر نهضت اسلامي به ويژه قيام خونين 15خرداد، مردم عزيز كشورمان را به حضور باشكوه در مراسم گراميداشت اين روز فرا خواند.

به گزارش ايرنا از اداره كل روابط عمومي شوراي نگهبان، متن بيانيه اين شورا كه روز شنبه در آستانه گراميداشت بيست و هشتمين سالروز ارتحال بنيانگذار انقلاب اسلامي ايران صادر شده، به شرح زير است:
«بسم‌الله الرحمن الرحيم
ملت بزرگ ايران، سالروز پانزده خرداد را كه يوم اللّه است زنده نگه مي‌دارد.»
امام خميني (ره)
نيمه خردادماه يادآور دو رويداد مهم، يكي مصيبت بار و ديگري سرنوشت ساز است كه در فضاي آن، نام و ياد بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره) و احياگر اسلام ناب محمدي (ص) در عصر حاضر تجلي دوباره‌اي مي‌يابد.
قيام مردم غيور و فهيم ايران اسلامي در 15 خرداد 1342 آغاز نهضت بزرگي بود كه مردي الهي با تكيه بر انديشه‌هاي ناب اهل بيت عليهم السلام و با بهره‌مندي از مكتب شكوهمند عاشورا، آن را بنيان نهاد و در نهايت در 22 بهمن 1357 اين نهضت با جانفشاني‌هاي بسياري به ثمر نشست.
افسوس كه تنها چند سال پس از اين پيروزي بزرگ، در 14 خرداد 1368 روح ملكوتي بنيانگذار كبير انقلاب به ملكوت اعلا پيوست و مردم مسلمان كشورمان، آزاديخواهان و عاشقان ايشان در سراسر دنيا را به سوگ نشاند.
اكنون در حالي نيمه خرداد را گرامي مي‌داريم كه همچنان راه و انديشه والاي حضرت امام (ره) با رهبري مردي ديگر از سلاله پاك ائمه اطهار عليهم السلام ادامه داشته و اميدبخش ساير ملل مظلوم و مستضعف جهان مي‌باشد.
شوراي نگهبان ضمن گراميداشت ياد و خاطره بنيانگذار كبير انقلاب و تجليل از مقام شهداي گرانقدر نهضت اسلامي به ويژه قيام خونين 15خرداد، بار ديگر با حضرت امام (ره) و جانشين بر حق ايشان مقام معظم رهبري حضرت آيت العظمي خامنه اي مدظله العالي در اين روز تجديد بيعت نموده و مردم عزيز كشورمان را به حضور باشكوه در مراسم گراميداشت اين روز فرا مي‌خواند و اميدوار است كه مسئولان نظام اسلامي نيز با تأسي به سيره آن امام بزرگوار، در رسيدگي به امور محرومان و مستضعفان جامعه، ايستادگي در برابر مستكبران و پايداري در راه اجراي احكام دين مبين اسلام بيش از پيش اهتمام داشته باشند.
مراسم بزرگداشت بيست و هشتمين سالروز رحلت امام خميني (ره) از ساعت 18 فردا، 14خردادماه با سخنراني و رهنمودهاي رهبر فرزانه انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه اي مدظله العالي در حرم مطهر و صحن هاي مجاور برگزار مي شود.
سيام**3061**تنظيم كننده: ميترا بلندقامتي**انتشاردهنده: