۱۵ خرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۴۷
کد خبر: 82554981
T T
۰ نفر
فرمانده الحشد الشعبی در كركوك: الحویجه به كانون تروریست ها تبدیل شده است

بغداد-ایرنا- فرمانده الحشد الشعبی در استان كركوك گفت كه شهر الحویجه و مناطق حومه آنها شامل مناطق 'الرشاد' و 'الریاض' در جنوب غربی استان كركوك به كانون فعالیت های تروریستی داعش تبدیل شده است.

'ابورضا النجار' روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود كه الحویجه و مناطق حومه آن در حال حاضر به مركز فعالیت ها و تحركات گروه تروریستی داعش علیه سه استان كركوك، صلاح الدین و دیاله تبدیل شده است.
وی با اشاره به وجود دو تیپ عمده الحشد الشعبی در كركوك گفت كه تیپ 16 الحشد الشعبی محور كركوك تا 'داقوق' را در جنوب شهر كركوك در اختیار دارد و تیپ 52 در طوزخورماتو در جنوب كركوك مستقر است و تا آمرلی و منطقه 'السد' جزو محور این تیپ است.
به گفته وی، نیروهای الحشد الشعبی در كركوك با همكاری دیگر نیروهای عراقی موجود در منطقه حلقه محاصره را علیه عناصر تروریستی داعش در الحویجه و مناطق حومه آن تنگ كرده اند.
ابورضا النجار خاطر نشان كرد كه در حال حاضر به طور روزانه گروه تروریستی داعش به نیروهای عراقی حمله می كند كه چند روز قبل در یكی از این حملات در محور نیروهای پیشمرگ كرد، موفق به قتل تعدادی از نیروهای پیشمرگ و اسارت چند تن از آنها شد.
این فرمانده الحشد الشعبی در كركوك گفت كه بعد از این حادثه، نیروهای الحشد الشعبی و نیروهای پیشمرگ با تشكیل یك اتاق عملیات مشترك برای جلوگیری از تكرار این گونه حوادث و بستن همه نقاط كور به توافق رسیدند.
وی تاكید كرد كه بی شك گروه تروریستی داعش برای شكستن حلقه محاصره به حملات تروریستی خود به نیروهای محاصره كننده ادامه می دهد كه باید در برابر آن هوشیاری لازم را داشته باشیم و مواضع خود را تحكیم كنیم.
ابورضا النجار در خصوص زمان شروع عملیات آزادسازی الحویجه گفت كه بعد از پایان عملیات آزادسازی موصل، نوبت الحویجه و مناطق حومه آن خواهد بود.
النجار افزود كه نیروهای الحشد الشعبی در انتظار بازگشت نیروهای عراقی موجود در موصل هستند، تا با مشاركت همه نیروها، عملیات آزادسازی الحویجه و الرشاد و الریاض آغاز شود.
وی در خصوص تعدادپیش بینی شده عناصر تروریستی داعش در منطقه الحویجه و حومه آن گفت كه طبق گزارش های اطلاعاتی بین 800 تا یك هزار عنصر جنگجوی داعشی در این منطقه وجود دارد و در بین آنها تعدادی از سركرده های مهم داعش نیز هستند.
خاورم *4*353*1770*