۱۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۵۹
کد خبر: 82555767
T T
۰ نفر
خريد تضميني محصول گندم و جو در چهارمحال و بختياري آغاز شد

شهركرد- ايرنا- مديركل تعاون روستايي چهارمحال و بختياري از آغاز خريد تضميني محصول جو و گندم از مزارع شهرستان لردگان خبر داد.

به گزارش ايرنا ،جان‌محمد الله‌ ياري روز سه شنبه در جريان كارگاه توجيهي آموزشي خريد تضميني گندم چهارمحال و بختياري افزود: امسال از 112 هزارتن گندم توليد شده استان افزون بر 70 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از كشاورزان به صورت تضميني خريداري و ذخيره سازي مي شود.
وي تعداد مراكز خريد محصول گندم مازاد بر مصرف استان را 43 مركز عنوان كرد و تصريح كرد: با برنامه ريزي انجام شده بهاي هركيلوگرم محصول گندم مرغوب 13هزار ريال و محصول جو نيز هركيلو گرم 10هزار و 300 ريال قيمت گذاري شده است.
مديركل تعاون روستايي چهارمحال و بختياري از تجهيز همه مركز خريد محصولات جو و گندم استان به وسايل روز از جمله ترازوي ديجيتال و رطوبت ‌سنج خبر داد و افزود: براي تامين تجهيزات مورد نظر بيش از 500 ميليون ريال اعتبار هزينه شده است.
وي، از واريز وجه محصول گندم و جو خريداري شده توسط اتحاديه هاي تعاون روستايي در كمتر از 10 روز خبر داد و گفت: طلب حساب گندمكاران بصورت آنلاين و بدون وقفه در كمترين زمان ممكن پرداخت خواهد شد.
به گزارش ايرنا، افزون بر 60 هزار هكتار از مزارع چهارمحال و بختياري به زير كشت گندم و 22 هزارهكتار نيز زير كشت جو قرارگرفته است كه پيش بيني مي شود امسال 112هزارتن محصول گندم و 40 هزارتن نيز محصول جو برداشت شود.
خبرنگار:مرتضي شاهوردي ** خبرنگار: محمود رئيسي
6199/2097