معاون استاندار چهارمحال و بختیاری :رفع نقاط حادثه‌خیز از مهمترین نیازهای استان است

شهرکرد-ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهار محال و بختیاری با اشاره به توپوگرافی استان و وجود نقاط حادثه‌خیز در استان گفت: رفع نقاط حادثه خیر استان از مهمترین نیازهای استان است.

به گزارش ایرنا، اردشیر آذر روز دوشنبه در آیین معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری افزود: این استان به دلیل شرایط جغرافیایی و بارش‌ها، از نقاط حادثه‌خیز زیادی برخوردار است که رفع این نقاط باید به عنوان یک اولویت در دستورکار مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گیرد.

وی اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری جزو استان‌هایی است که در نیمه نخست سال رتبه خوبی در آمار تلفات جاده‌ای در کشور نداشته است و این جایگاه برای استانی که تنها یک میلیون نفر جمعیت دارد شایسته و خوشایند نیست.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مهمترین مساله این استان در زمان حاضر تامین آب و زیر ساخت است که در بین زیرساخت‌ها توسعه راه‌ها از اولویت‌های این استان به شمار می‌رود گفت: طول راه‌های این استان سه‌هزار و ۷۰۰ کیلومتر است که از ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی و فرعی و یک‌هزار کیلومتر راه اصلی است که بخش کمی از طول این راه‌ها آزادراه و بزرگراه و بیشتر آن راه روستایی است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر احداث ۳۶۰ کیلومتر راه روستایی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار چهارمحال و بختیاری نیاز است که باید احداث شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی چهارمحال و بختیاری گفت: در زمان حاضر ۱۲ پروژه در بخش راه و شهرسازی وجود دارد که باید با همتی مضاعف در استان به سرانجام برسد.

وی بر ضرورت تامین امکانات مناسب در راهدارخانه‌های چهارمحال و بختیاری، نگهداری جاده‌ها، روکش آسفالت، رفع نقاط حادثه خیز به دلیل اقلیم خشن تاکید کرد.

آذر گفت: امروز قیمت حمل و نقل در چهارمحال و بختیاری به دلیل نبود برخی زیرساخت‌ها گران است.

توسعه زیرساخت‌ها در ربخش راه نقش مهمی در رونق اقتصادی دارد

معاون ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: توسعه زیرساخت‌ها در بخش راه نقش مهمی در رونق اقتصادی دارد در همین راستا مهمترین سیاست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای توسعه این زیر ساخت‌ها است.

علیرضا راستیار ادامه داد: چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌هایی است که به سبب تولیدات کشاورزی نیازمند توسعه شبکه راه‌ها است.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد راه‌های چهارمحال و بختیاری راه‌های فرعی و روستایی است گفت: بهسازی راه‌های روستایی این استان باید در دستور کار قرار گیرد.

سهم جاده در تلفات جاده‌ای به پنج درصد رسیده است

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری :رفع نقاط حادثه‌خیز از مهمترین نیازهای استان است

مدیرکل پیشین راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش سهم جاده در تلفات جاده‌ای استان گفت: سهم جاده در تلفات جاده‌ای به واسطه اقداماتی که انجام شده امروز به پنج درصد رسیده است.

روح‌الله غلامی افزود: در زمان حاضر ۶۷ طرح عمرانی با هفت هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است.

وی با اشاره به رشد ۱۰ برابری اعتبارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با تلاش‌های انجام شده رقم اعتبارات این بخش از هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به ۱۵ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی برخورداری ۹۰ درصد جمعیت روستایی چهارمحال و بختیاری از راه آسفالته، رفع ۵۰ نقطه حادثه خیز، اضافه شدن ۵۶ دستگاه ماشین‌آلات راهداری، ساخت سالانه ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی، ۱۵۰ کیلومتر روکش آسفالت،کسب ۲ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال درآمد ناشی از جابه جایی ۶ میلیون تن بار در نیمه نخست سال جاری، جابه‌جایی سه میلیون مسافر را ازجمله خدمات ارائه شده راهداری طی ۳۴ ماه گذشته عنوان کرد.

برطرف کردن نقاط حادثه اولویت نخست اداره کل حمل و نقل جاده‌ای استان

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری :رفع نقاط حادثه‌خیز از مهمترین نیازهای استان است

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری گفت: مهمترین وظیفه این اداره کل در این بازه زمانی راهداری زمستانه و برف‌روبی است که باید با دقت انجام شود.

سعید خدابخشی مهمترین رویکرد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری برطرف کردن نقاط حادثه‌خیز استان است.
وی با اشاره به وجود ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هر نقطه از این راه‌های روستایی به دلیل پر پیچ و خم بودن به عنوان نقطه حادثه‌خیز به شمار می‌رود.

خدابخش روکش آسفالت جاده‌ها رو با توجه به سرمای شدید را از دیگر اولویت‌های این اداره کل عنوان کرد.

وی با اشاره به ضرورت احداث حدود ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی در چهارمحال و بختیاری گفت: از میزان ۳۶۰ کیلومتر مربوط به روستاهای بالای ۳۰ خانوار و ۳۶۰ کیلومتر نیز مربوط به روستاهای زیر ۲۰ خانوار است.

خدابخشی افزود: نبود ردیف ملی برای احداث راه روستایی از مشکلات این بخش است که باید با همت نمایندگان مجلس شورای اسلامی این امر انجام شود.

وی بر ضرورت تقویت ابنیه فنی، ساخت حریم راهها و سراهی‌ها، احداث پایگاه امداد و نجات و مجتمع رفاهی های، اصلاح وضعیت ناوگان باری و مسافری و ایجاد آزادراه‌ها را از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای چهار محال و بختیاری عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، در این آیین از زحمات روح‌الله غلامی تقدیر و سعید خدابخشی به عنوان سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای سه هزار و ۷۳۹ کیلومتر راه است که از این میزان، ۲۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی،۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی و مابقی راه درون شهری است.

این استان در مسیر ترانزینی فلات مرکزی به جنوب کشور در مسیر ارتباطی ۲ استان بزرگ اصفهان و خوزستان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha