۱۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۳۲
کد خبر: 82557024
T T
۰ نفر
امام جمعه یاسوج: پرداخت مالیات راهكار برقراری عدالت اجتماعی است

یاسوج- ایرنا- امام جمعه یاسوج گفت كه پرداخت مالیات یكی از بهترین راهكارهای برقراری عدالت اقتصادی و اجتماعی است و فعالیت خدمات این عرصه قابل تحسین است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی اصغر حسینی روز چهارشنبه در دیدار با مدیركل امور مالیاتی كهگیلویه و بویراحمد افزود كه در برخی كشورهای پیشرفته مالیات بالایی پرداخت می‌شود و دولت های آنان از این محل نیز خدمات خوبی به مردم ارائه می دهند.
وی افزایش درآمدهای مالیاتی نسبت به درآمدهای نفتی را یك اقدام خوب در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و كمك به عمران و آبادانی كشور دانست و اظهار داشت: باید تدابیری برای جلوگیری از فرار مالیاتی به‌ویژه برای افراد متمكن و صاحبان ثروت اندیشیده شود.
امام جمعه یاسوج تصریح كرد: كسانی كه درآمد بیشتری دارند در برخی مواقع كمتر تمایل به پرداخت مالیات دارند كه این فرهنگ در جامعه ما نیازمند اصلاح است.
وی با تأكید بر لزوم برنامه ریزی درست برای تحقق عدالت در فرایند وصول مالیات تأكید كرد: عدالت مالیاتی به‌ویژه در سایه جلوگیری از فرار مالیاتی صاحبان ثروت زمینه رغبت صاحبان مشاغل كوچك را بیش از پیش فراهم می‌كند.
مدیركل امور مالیاتی كهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست بر ضرورت همكاری ائمه جمعه برای ترغیب مؤدیان مالیاتی به ارائه فرم اظهارنامه مالیاتی تأكید كرد.
محمد علی غفاری اظهار كرد كه مؤدیان در صورت كوتاهی در ارائه اظهارنامه مالیاتی نه تنها مشمول معافیت‌های مالیاتی نمی‌شوند، بلكه 30 درصد مشمول جریمه خواهند شد.
وی گفت كه مؤدیان مالیاتی حقوقی تا 31 خرداد و مؤدیان حقوقی تا 31 تیر فرصت دارند كه فرم اظهارنامه مالیاتی ارائه كنند یا با افزایش هشت درصد به مالیات سال 94، عملكرد مالیاتی سال 95 خود را در سامانه قطعی كنند.
غفاری گفت كه درآمد مالیات بر ارزش افزوده نقش مؤثری در عمران و آبادانی شهرها و روستاها دارد.
وی اظهار كرد كه مؤدیان حقوقی كه اقدام به تسلیم اظهارنامه مالیاتی كنند، از خرداد به مدت چهار ماه می‌توانند نسبت به پرداخت مالیات خود به‌صورت اقساط اقدام كنند.
در سال 95 در كهگیلویه و بویراحمد مؤدیان حقیقی 20 هزار و 691 اظهارنامه اصلی و اصلاحی از عملكرد مالی سال 94 خود به امور مالیاتی ارائه كردند.
كهگیلویه و بویراحمد دارای 41 هزار پرونده مالیاتی فعال حقوقی و حقیقی است.
سال 95 اداره كل امور مالیاتی كهگیلویه و بویراحمد 472 میلیارد ریال از محل وصول مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های این استان پرداخت كرد.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
6162/6110