۱۸ خرداد ۱۳۹۶، ۸:۵۰
کد خبر: 82557754
T T
۰ نفر
احداث واحدهای فرآوری محصولات كشاورزی در شهرستان میامی ضروری است

سمنان- ایرنا- مدیر جهاد كشاورزی میامی گفت : احداث واحدهای تولیدی فرآوری و بسته بندی محصولات كشاورزی برای افزایش اشتغال و رونق كسب و كار در این شهرستان شرق استان سمنان ضروری است.

علی اصغر محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : شهرستان میامی ظرفیت منحصر به فردی در زمینه تولید محصولات كشاورزی دارد كه می توان با راه اندازی چند واحد فرآوری و محصولات كشاورزی برای كاهش نرخ بیكاری در این شهرستان گام برداشت.
وی اظهارداشت : بیش از 40 درصد محصولات كشاورزی استان سمنان در میامی كشت می شود و باید برای افزایش رغبت مردم این شهرستان برای كشت محصولات كشاورزی، قدم های جدی تری از سوی مسوولان برداشته شود.
وی به تولید بیش از 40 درصد گندم استان سمنان در این شهرستان اشاره و اضافه كرد : سطح زیركشت گندم آبی این شهرستان 6 هزار و 700هكتار و كشت دیم هشت هزار و 700 هكتار است.
استان سمنان بیش از 30 هزار هكتار اراضی گندم دارد.
مدیر جهاد كشاورزی میامی سطح زیر كشت محصول جو در این شهرستان را بیش از چهار هزار هكتار اعلام كرد و گفت: از این مقدار اراضی 2 هزار و 400هكتار به صورت آبی و سه هزار و 825 هكتار به صورت دیم كشت می شود.
وی یادآور شد : همچنین 390 هكتار از زمین های زراعی شهرستان میامی به كشت این محصول اختصاص دارد كه پیش بینی می شود در سال زراعی جاری بیش از 186 تن كلزا از مزارع منطقه برداشت شود.
شهرستان میامی با برخورداری از آب و هوای مساعد و منابع آبی فراوان و خاك حاصل خیز یكی از قطب های تولید محصولات راهبردی مانند گندم، جو، چغندرقند و دیگر محصولات در استان سمنان است.
سه هزار هكتار باغات شهرستان میامی بیشتر به كشت انواع میو ه های سردسیری مانند زردآلو اختصاص دارد ،به طوری كه سالانه بالغ بر 2 هزارتن زردآلو از این باغ ها برداشت می شود.
در استان سمنان 198 هزار هكتار اراضی كشاورزی و باغی وجود دارد.
شهرستان میامی 40 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ كانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه كنید.