۱۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۲۹
کد خبر: 82558995
T T
۰ نفر
خطيب جمعه دزفول:ملت ايران براي مقابله با تروريسم به اتحاد و انسجام بيشتري نياز دارد

دزفول-ايرنا-خطيب جمعه دزفول با اشاره به حوادث تروريستي تهران گفت:ملت ايران براي مقابله با تروريسم نياز به اتحاد و انسجام بيشتري دارد.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام سيدمحمدعلي قاضي دزفولي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه دزفول در مصلاي امام علي (ع) افزود: دشمنان تصور مي كردند با اين حملات تروريستي مي توانند خللي بر اراده و عزم ملت ايران وارد كنند ولي با اقتدار نيروهاي امنيتي ، انتظامي و نظامي ناكام ماندند.
وي ضمن تقدير از اقتدار نيروهاي نظامي در مديريت حوادث تروريستي تهران گفت: سپاه و نيورهاي امنيتي در اين حوادث با مديريت دقيق توانستند كاري كنند كه با كمترين آسيب به ملت ايران تروريست ها را به هلاكت برساند.
وي مهمترين هدف تروريست ها را ايجاد فضاي رعب و وحشت در بين مردم دانست و گفت:اگر اين حوادث از بعد بين المللي بررسي شود نتيجه اين است كه دشمنان كشورمان در 6 سال اخير به شكست هاي بزرگي در مقابل ايران رسيده اند و در حوادث اخير نيز عمليات كور و نافرجام آنان با اقتدار نيروهاي نظامي كنترل شد .
امام جمعه دزفول به رشادت هاي سربازان گمنام امام زمان (عج) در كشور اشاره كرد و گفت:با وجود مجاهدت هاي خاموش اين سربازان دهها تيم تروريستي كه در اين مدت قصد داشتند در كشورمان ناامني ايجاد كنند متلاشي شده اند.
امام جمعه دزفول ملت ايران را نيازمند اتحاد و انسجام بيشتري دانست و گفت: الان مشخص شد كه چرا بايد مدافعان حرم به سوريه و عراق عزيمت كنند.
حجت الاسلام قاضي دزفولي بيان كرد: سپاه اعلام كرده است كه انتقام خون شهدا را از تروريست ها خواهد گرفت و انشالله به اقتدار كامل تروريستها را بر سر جايشان خواهند نشاند.
خطيب جمعه دزفول به وضعيت منطقه نيز اشاره كرد و گفت:رئيس جمهوري آمريكا با سفر به منطقه تلاش كرد ائتلاف عربي ضد ايراني با محوريت عربستان ايجاد كند كه شكست خود و اكنون علاوه بر قطر كشورهاي كويت و لبنان نيز از ايران حمايت كردند و امير قطر نيز ايران را يك قدرت منطقه اي خطاب كرده است.
امام جمعه دزفول در فراز ديگري از خطبه هاي امروز ميلاد فرخنده امام حسن مجتبي (ع) ،تشرف پيامبر اكرم (ص) به معراج شش ماه پيش از هجرت و ضربت خوردن و شهادت امام علي (ع) را گراميداشت و گفت:امام علي (ع) اسوه سازش ناپذيري با ظالمان است كه بايد از ايشان درس گرفت.
وي ضمن گراميداشت شبهاي قدر به سخنان مقام معظم رهبري در 14 خردادماه اشاره كرد و افزود:امام خميني (ره) توانست با روحيه انقلابي و جوان خود جوانان را به سوي خود جذب كند و آنها را ياران خود در برابر طاغوت مي دانست .
امام جمعه دزفول ادامه داد:براي حل مشكلات كشور به جوانان احتياج داريم زيرا جوانان موتور محركه انقلاب هستند.
وي افزود:برخي افراد معتقدند كه پالش با قدرتهاي دنيا هزينه دارد كه بايد به آنها گفت ملتي كه مي خواهد استقلال داشته باشد و تحت سيطره مستكبران عالم نباشد بايد هزينه بدهد ضمن اينكه سازش با قدرتها نيز هزينه دارد همانطور كه عربستان براي سازش با آمريكا مجبور شد نيمي از ذخيره هاي ارزي خود را طبق ميل آمريكا هزينه كند .
حجت الاسلام قاضي دزفولي با بيان اينكه اگر چالش منطبق بر منطق باشد هزينه اش به مراتب كمتر از سازش است گفت:مسئولان كشور هدف خود را راضي كردن دشمن قرار ندهند و همانطور كه جوانان انقلابي در دهه 60 برگ زريني از خود در تاريخ برجاي گذاشتند اكنون نيز با همان روحيه انقلابي در مقابل دشمن بايستند زيرا آنها قصد دارند جاي شهيد را با واژه جلاد جابجا كنند .
وي به فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار با دانشجويان نيز پرداخت و گفت:دشمن مي خواهد دانشجويان را ناكارآمد جلوه دهد كه بايد بداند دانشجويان كشورمان در همه عرصه هاي اقتصادي ،سياسي و اجتماعي فعالند.
7278/6064
خبرنگار:رقيه كردي** انتشار دهنده: محسن بهاروند