۲۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۱۲
کد خبر: 82562644
T T
۰ نفر
100 درصد جمعيت گناباد و بجستان از پرونده سلامت برخوردار شدند

گناباد- ايرنا- معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي گناباد گفت: 100 درصد جمعيت زيرپوشش شهرستان هاي گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوي از پرونده الكترونيك سلامت برخوردار شده اند.

علي عالمي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: براي بيش از 121 هزار نفر از مردم اين 2 شهرستان پرونده سلامت تشكيل شده و دانشگاه علوم پزشكي گناباد در بررسي هاي امسال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در ميان 57 دانشگاه علوم پزشكي كشور رتبه سوم سامانه يكپارچه بهداشت (سيب) را كسب كرده است.
وي اظهار كرد: از ابتداي اجراي طرح سامانه يكپارچه سيب (يكسال گذشته) تاكنون بيش از يك ميليون و 40 هزار خدمت بهداشتي به مردم شهرستانهاي گناباد و بجستان ارائه شده است.
وي از عضويت پنج هزار نفر در طرح سفيران سلامت در گناباد و بجستان خبر داد و گفت: دو هزار و 750 نفر از اين تعداد را دانش آموزان تشكيل مي دهند.
عالمي افزود: در اجراي اين طرح در هر خانواده يك نفر به عنوان رابط بهداشتي توصيه ها و اطلاعات لازم را به ساير افراد خانواده ارائه مي دهد.
وي با اشاره به شناسايي 2100 بيمار مبتلا به ديابت در شهرستان هاي گناباد و بجستان اظهار كرد: 6.7 درصد جمعيت بيش از 18 سال زيرپوشش در اين مناطق دچار ديابت هستند كه بايد با رعايت ملاحظات غذايي براي كاهش اين بيماري و تبعات آن گام برداشت.
وي گفت: از مجموع 6100 بيمار مبتلا به بيش فشاري خون در گناباد و بجستان 2100 بيمار بعد از آغاز طرح تحول نظام سلامت شناسايي شده اند.
دانشگاه علوم پزشكي گناباد با 2 بيمارستان علامه بهلول گنابادي و آيت الله مدني، 17 مركز سلامت، 46 خانه بهداشت و 15 پايگاه اورژانس مشغول ارائه خدمت به مردم شهرستانهاي گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوي است.
هم اكنون بيش از 120 هزار نفر از مردم شهرستانهاي گناباد و بجستان زيرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشكي گناباد قرار دارند.
7545/2095/ 6053 خبرنگار: فهيمه نعمتي شهري ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم