۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۹:۴۴
کد خبر: 82563283
T T
۰ نفر

20 هزار و 123 سالمند بالای 60 سال در جیرفت وجود دارد

۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۹:۴۴
کد خبر: 82563283
20 هزار و 123 سالمند بالای 60 سال در جیرفت وجود دارد

جیرفت - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار جیرفت با بیان اینكه قصد داریم پارك ویژه سالمندان را در این شهر به منظور تكریم این قشر راه اندازی كنیم گفت: 20 هزار و 123 سالمند بالای 60 سال در جیرفت وجود دارد.

به گزارش ایرنا، نادر ملایی روز سه شنبه در نشست شورای سالمند شهرستان جیرفت با بیان اینكه رسیدگی به معیشت و آسایش سالمندان باید در اولویت حوزه اجتماعی قرار گیرد افزود: در صورت فراهم نشدن فضا برای احداث پارك سالمندان در جیرفت می توانیم پارك شهید دلیری را برای سالمندان تجهیز و مناسب سازی كنیم.
وی اظهار كرد: حضور سالمندان در یك پارك متمركز موجب ساماندهی این افراد به منظور ارائه بهتر خدمات پزشكی و آسایشی می شود.
ملایی گفت: تكریم سالمندان بیانگر هویت اسلامی ایرانیان و در اسلام به آن تاكید فراوان شده است و احترام و تكریم سالمندان موجب تقویت فرهنگ غنی ما می شود.
** اماكن عمومی جیرفت باید برای سالمندان و جانبازان مناسب سازی شود
رئیس اداره بهزیستی شهرستان جیرفت نیز با بیان اینكه اماكن عمومی این شهرستان برای جانبازان و سالمندان مناسب سازی شود عنوان كرد: امكان تردد برای این افراد در شرایط عادی وجود ندارد لذا باید مسئولان چاره اندیشی كنند.
محمد رضانژاد خاطرنشان كرد: درصدی از افراد جامعه ما شرایط نامطلوبی از نظر جسمانی دارند كه امكان استفاده از فضاهای عمومی از جمله معابر و پاركها را ندارند و نیازمند مناسب سازی هستند همچنین با توجه به صنعتی شدن جوامع معلولیت های مادرزادی و اكتسابی درصد بالایی دارد كه باید فضای شهر برای تردد این افراد مناسب سازی و تجهیز شود.
وی گفت: همایش سالمندان جیرفت ماه جاری در پارك ولیعصر (عج) این شهر و با هدف آشنایی مردم با دوره سالمندی برگزار می شود.
تعداد معلولان شناسایی شده در جیرفت سه هزار و 59 نفر اعلام شده است كه از این تعداد معلول شناسایی شده 408 معلول روانی، 240 ناشنوا، 277 معلول نابینا، هزار و 31 معلول ذهنی و هزار و 103 معلول جسمی حركتی است.
10 نفر از زنان سرپرست خانواده و هزار و 836 معلول با درجه های مختلف معلولیت در نوبت حمایت اداره بهزیستی شهرستان جیرفت قرار دارند همچنین 56 دانشجو از فرزندان بی سرپرست و زنان خانوار و 93 دانشجوی معلول زیر پوشش بهزیستی شهرستان جیرفت هستند.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
6003/3029