۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۴۲
کد خبر: 82563397
T T
۰ نفر

ممنوع شدن شنا در كانال هاي كشاورزي شمال خوزستان

۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۴۲
کد خبر: 82563397
ممنوع شدن شنا در كانال هاي كشاورزي شمال خوزستان

دزفول - ايرنا - مدير عامل شركت بهره برداري از شبكه هاي آبياري شمال خوزستان نسبت به عواقب تلخ شنا در كانالهاي آبياري هشدار داد.

محمد اسلامي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اظهار تاسف از تصور برخي افراد كه از كانال آبياري به عنوان يك استخر استفاده تفريحي مي كنند افزود:نوع طراحي كانال هاي آبياري كشاورزي با شكل استخرهاي عمومي كاملا متفاوت است و كانالهاي آبياري داراي عمق متفاوتي اند كه حتي براي شناگران ماهر نيز خطرناك اندباشد.
وي گفت:كانال ها علاوه بر داشتن عمق زياد ،داراي شدت حركت بالايي نيز هستند كه همين سرعت حركت آب نيز بر خطرات شنا در آن مي افزايد .
مدير عامل شركت بهره برداري از شبكه هاي آبياري شمال خوزستان اضافه كرد:به دليل افزايش گرما بخش زيادي از فعاليت حريم باني به جلوگيري از شناكردن در كانالهاي آبياري منطقه متمركز شده است و به افرادي كه قصد شنا در كانالهاي آبياري را دارند هشدار و تذكر داده مي شود.
وي ضمن انتقاد از بي توجهي برخي افراد به تابلوهاي هشدار دهنده ممنوعيت شنا گفت:علاوه بر اطلاعرساني مكرر از طريق رسانه ها ،در اكثر نقاط حادثه خيز شبكه هاي آبياري شمال خوزستان خطرات شنا كردن در كانال از طريق تابلوهاي بتني و فلزي گوشزد شده است و لازم است آموزش ها و هشدارهاي لازم از طريق خانواده ها و مدارس به نوجوانان و جوانان ارائه شود.
اسلامي به اهميت آبياري به موقع مزارع كشاورزي به ويژه در فصل گرما اشاره كرد و گفت:قطع آب كانالها جهت كشف اجساد قربانيان به ويژه در فصل گرم سال به مزارع كشاورزي آسيب مي رساند ضمن اينكه كانالهاي آبياري براي انتقال آب كشاورزي طراحي و ساخته شده اند و به هيچ وجه نبايد مورد استفاده تفريحي قرار گيرند.
شبكه هاي آبياري شمال خوزستان شامل شبكه هاي دز و كرخه شمالي با بيش از يكهزار و 400 كيلومتر كانال و زهكش نقش مهمي در اقتصاد كشاورزي شمال خوزستان دارد .
در آخرين حادثه غرق شدگي در دزفول جواني 20 ساله از عشاير منطقه هنگام شنا در كانال آبياري كشاورزي شاه ولي در ابتداي جاده دزفول - شوشتر جان باخت.
از ابتداي امسال تاكنون گزارش مرگ پنج نفر هنگام شنا در كانال هاي آبياري كشاورزي شوش ، انديمشك و دزفول دريافت شده است.
7278/6068
خبرنگار:رقيه كردي-انتشار:محمدعلي فريدپناه