۲۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۱۶
کد خبر: 82564894
T T
۰ نفر
استاندار خوزستان: منطقه ويژه پتروشيمي از توسعه مشاغل خانگي حمايت كند

بندرماهشهر - ايرنا - استاندار خوزستان گفت: شركت هاي پتروشيمي مستقر در شهرستان بندرماهشهردر راستاي مسئوليت هاي اجتماعي با افتتاح حساب در بانك قرض الحسنه رسالت و از محل گردش مالي اين مبالغ ، زمينه توسعه مشاغل خانگي و اشتغال زايي را در منطقه فراهم كنند.

به گزارش ايرنا غلامرضا شريعتي شامگاه سه شنبه در نشست با مديران عامل شركت هاي پتروشيمي منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي بر لزوم حركت در مسير شعارها و منويات رهبر معظم انقلاب پيرامون مديريت كشور و توليد اشتغال تاكيد كرد و اظهاركرد:شركت هاي پتروشيمي منطقه ويژه اقتصادي نقش مهم و اساسي در اقتصاد ملي و توسعه و پيشرفت كشور دارند و دولت نگاه ويژه اي به توسعه آن دارد.
وي افزود:در همين راستا وظيفه اصلي ما نيز حمايت از اين صنعت و ايجاد فضايي آرام و امن براي مردان صنعتي استان و كشور است كه بتوانند با آرامش خاطر گام بردارند و طرح هاي توسعه اي خود را اجرا و كشور را به سمت استقلال و رشد بيشتر سوق دهند.
استاندار خوزستان به لزوم توسعه اشتغال و گسترش مشاغل خانگي تاكيد كرد و گفت:حمايت از مشاغل خانگي بايد با هدف گسترش اشتغال زايي و توانمند سازي قشر جوان جامعه صورت گيرد كه در اين زمينه طرحي با دعوت از صنايع بزرگ خوزستان براي افتتاح حساب در بانك قرض الحسنه رسالت تهيه شده تا با بهره گيري از محل گردش مالي آن از مشاغل خانگي و توسعه اشتغال زايي حمايت شود.
وي افزود:از اين رو شركت هاي پتروشيمي منطقه ويژه پتروشيمي،فولاد اكسين و منطقه آزاد اروند مي توانند در كنار حفظ سوددهي خود با افتتاح حساب در اين بانك كمك شاياني به اين طرح كنند تا از محل گردش مالي اين مبالغ زمينه توسعه مشاغل خانگي، توليد و اشتغال فراهم شود.
وي در ادامه به ارزش افزوده بالاي محصولات پتروشيمي اشاره كرد و اظهاركرد: بايد همت ويژه اي براي توليد اشتغال از تمام ظرفيت هاي منطقه از جمله صنعت فناوري و اطلاعات و صنايع پايين دستي داشته باشيم، چرا كه به جهت ارزان بودن خوراك پتروشيمي و گران بودن محصولات آن ارزش افزوده بالايي به دنبال خواهد داشت و كشور را از تنوع صادراتي بهره مند خواهد كرد.
وي همچنين بر توسعه مناطق كمتر توسعه يافته شهرستان بندرماهشهر تاكيد كرد و ابراز اميدواري كرد تا با برنامه ريزي مناسب از سوي فرماندار ماهشهر و مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي با كمك شركت هاي مستقر درمنطقه شاهد اشتغال زايي خوبي در خوزستان با نگاه بومي به بندرماهشهر و مناطق حاشيه اي آن باشيم و سطح خدمات ارائه شده به مردم استان و اين شهرستان بالا برود.
استاندار خوزستان بر لزوم رعايت مسائل زيست محيطي از سوي شركت هاي صنعتي تاكيد كرد و گفت: ضرورت دارد از ثروت هاي طبيعي و استعدادهاي موجود در منطقه نيز با رعايت مسائل زيست محيطي نهايت استفاده شود.
3015/ 6037
خبرنگار: آمنه محتشمي** تنظيم:عدنان جواهري** انتشاردهنده: عبدالحميد راجي