۲۴ خرداد ۱۳۹۶، ۲۲:۱۳
کد خبر: 82565506
T T
۰ نفر
براي بهبود شرايط اشتغال در كشور بايدسالانه 950 هزار شغل ايجاد كنيم

اهواز-ايرنا- نماينده مردم اهواز، باوي، حميديه و كارون در مجلس شوراي اسلامي گفت: براي بهبود شرايط اشتغال در كشور بايد سالانه 950 هزار شغل ايجاد كنيم.

به گزارش ايرنا همايون يوسفي عصر چهارشنبه در نشست شوراي اداري استان اظهار كرد: باتوجه به نامگذاري سال اگر بخواهيم به بحث اشتغال به صوت جدي توجه كنيم لازم است در ابتداي سال نسبت به واكاوي وقايع و موضوعات اشتغال بررسي علمي و دقيقي داشته باشيم.
وي افزود: اكنون بحث اشتغال يكي از دغدغه هاي جدي مردم و مسئولان استان است و اگر براي آن تفكر اساسي صورت نگيرد در آينده اي نزديك با بحران بزرگي مواجه خواهيم شد.
نماينده مردم اهواز، باوي، حميديه و كارون در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: اگر به اشتغال به عنوان يك دغدغه نگاه مي كنيم پس بايد تمامي ظرفيت هاي موجود پاي كار بيايند چرا كه رفع مشكلات اشتغال به تنهايي از عهده يك بخش و يا يك قوه بر نمي آيد.
وي بيان كرد: اكنون در جمعيت 80 ميليوني كشور حدود 22 ميليون شاغل وجود دارد و اگر بخواهيم نرخ بيكاري را كاهش دهيم بايد ميزان اشتغال را به 33 ميليون نفر افزايش دهيم.
يوسفي تصريح كرد: براي حل مشكل اشتغال در استان دو رويكرد اساسي وجود دارد كه يكي از آن ها افزايش مشاركت هاي مردمي و ديگري ارتباط مناسب با بازار جهاني است.
وي اظهار كرد: ارتباط بيشتر با بازار جهاني مي تواند بستر مناسبي را براي توسعه صادرات و ايجاد اشتغال و رونق فضاي كسب و كار ايجاد كند.
نماينده مردم اهواز، باوي، حميديه و كارون در مجلس شوراي اسلامي گفت: اگرچه باتوجه به شرايط موجود كسب و كار در استان افزايش مشاركت مردم كار دشواري است اما با اين وجود بايد در اين زمينه تلاش كنيم.
وي بيان كرد: ما بايد ارتباط سازمان يافته اي با جهان برقرار كنيم در غير اين صورت براي رفع مشكلات اشتغال نمي توانيم گام هاي موثري برداريم.
وي بيان كرد: يكي از مسائلي كه باعث مي شود بحث اشتغال به خوبي پيش رود اين است كه از فضاي ركود خارج شويم چرا كه ركود مشاغل غير رسمي را در كشورها افزايش مي دهد.
نماينده مردم اهواز، باوي، حميديه و كارون در مجلس شوراي اسلامي گفت: به دنبال ركود بحران هاي كف خياباني نيز بيشتر مي شود همانگونه كه در سال هاي اخير در مقابل مجلس و استانداري هاي سراسر كشور شاهد تجمع مردم هستيم.
وي بيان كرد: اكنون نوع كار ما در جهتي است كه رابطه بخش دولتي و خصوص بهبود يابد چرا كه زماني اقتصاد مولد است كه رابطه بخش خصوص با بخش خصوص و بخش دولتي بيشتر شود.
يوسفي گفت: توليد ثروت در نقاط مختلف كشورمتفاوت است اما بيشترين ميزان اشتغال درنقاط مركزي است و اين درحالي است كه در كشورهاي ديگر افزايش اشتغال در نقاط مرزي است.
وي ادامه داد: يكي از راه هايي كه مي توان با آن مشكلات اشتغال را به حداقل رساند سپردن كارها به خود مردم است .
نماينده مردم اهواز، باوي، حميديه و كارون در مجلس شوراي اسلامي بيان كرد: گشايش اشتغال شايد در كوتاه مدت، اميدواري زيادي نداشته باشد اما در برخي از حوزه ها مي توان با سرمايه گذاري بيشترمشكلات اشتغال را به حداقل رساند.
وي ادامه داد: اكنون در كشور با بحران حفظ مشاغل موجود مواجه هستيم چرا كه در استاني نظير خوزستان كارخانجات زنجره اي دردر شرايط كنوني به دليل مشكلات اقتصادي يكي پس از ديگري با مشكل مواجه مي شوند.
يوسفي تصريح كرد: بخشي ديگراز مشكلات اين كارخانه ها حضور افرادي است كه با قصد معلوم بر صنايع ما چنگ انداخته اند كه قصد آن ها احياي كارخانه ها نيست بلكه تعطيلي آن ها و خريداري آن ها در مزايده با كمترين قيمت است.
وي يادآور شد: با تلاش هاي جدي نمايندگان استان قرار است محدوده مناطق جنگي مشخص شود وسالانه بودجه جداگانه اي براي جبران عقب ماندگي هاي اين مناطق اختصاص يابد.
7152/6064
خبرنگار: محمدرضاخبازان** انتشار دهنده: محسن بهاروند