۲۵ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۵۴
کد خبر: 82566170
T T
۰ نفر
نيمي از مدارس شهرستان مهريز فرسوده و نيازمند مرمت و بازسازي است

يزد - ايرنا - مدير آموزش و پرورش مهريز گفت: حدود نيمي از مدارس اين شهرستان فرسوده شده و نيازمند تعميرات اساسي، مرمت و بازسازي است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سيدعلي كارآموز روز پنجشنبه در شوراي آموزش و پرورش مهريز افزود: در مهريز 100 مدرسه در مقاطع مختلف تحصيلي در مناطق شهري و روستايي بخش مركزي وجود دارد.
وي ادامه داد: قدمت برخي از مدارس مهريز بخصوص در مناطق شهري افزون بر 80 سال است و فضاي اينگونه واحدهاي آموزسي مناسب براي آموزش نيست .
مدير آموزش و پرورش مهريز خاطر نشان كرد: مرمت و بهسازي مدارس فرسوده اين شهرستان افزون بر 150 ميليارد ريال اعتبار نياز دارد كه اين موضوع به مسئولان استان اعلام شده است.
امام جمعه مهريز نيز در اين جلسه با تبيين نقش تعليم و تربيت دانش آموزان از نظر اسلام گفت: دانش آموزان امانتي در اختيار آموزش و پرورش و فرهنگيان هستند.
حجت الاسلام عبدالرضا محي الديني افزود: اجراي طرح امين در مدارس مختلف با حضور روحانيون و همكاري حوزه هاي علميه كار مهمي است كه بايد ادامه يابد.
در ادامه اين جلسه سيد محمد رستگاري فرماندار مهريز ضمن قدرداني از فعاليت هاي آموزش و پرورش مهريز در حوزه هاي آموزشي و پرورشي پيگيري براي جذب اعتبارات را مورد تاكيد قرار داد.
وي همچنين با تاكيد بر رسيدگي به مسائل فرهنگي و پرورشي در كنار برنامه هاي آموزشي، همكاري اولياي دانش آموزان و مسئولان با آموزش و پرورش در اجراي برنامه هاي پرورشي را خواستار شد.
مهريز داراي هشت هزار دانش آموز، 100 باب مدرسه و افزون بر يك هزار معلم است .
مركز شهرستان مهريز در 30 كيلومتري شهر يزد واقع شده است.
7536/ 6014/ خبرنگار:كاظم سبحان زاده**انتشار: كاظم شاملو
irnayazdd@