۲۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۴۷
کد خبر: 82566934
T T
۰ نفر
كشف يك ميليارد و 300 ميليون ريال كالاي قاچاق در مياندوآب

مهاباد- ايرنا- فرمانده انتظامي مياندوآب با بيان اينكه ماموران انتظامي شهرستان هشت قاچاقچي كالا را دستگير كردند، گفت: يك ميليارد و 300 ميليون ريال كالاي قاچاق در اين شهرستان كشف و ضبط شد.

سرهنگ حسن شيخ نژاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: عوامل انتظامي اين شهرستان با هدف اجراي طرح تشديد مبارزه با قاچاق كالا و تحقق شعار سال در پنج عمليات جداگانه در چند روز گذشته با كنترل خودروهاي عبوري از سمت مياندوآب به شهرهاي عمقي كشور، موفق شدند كالاهاي قاچاق را كشف و قاچاقچيان را دستگير كنند.
وي اضافه كرد: اين كالاهاي قاچاق كه از شهرهاي مرزي بارگيري شده بود، شامل 31 هزار ليتر سوخت خارج از شبكه، 109 قلم ظروف آشپزخانه، 400 دستگاه لوازم آرايشي خارجي و 6 هزار و 410 ثوب البسه قاچاق خارجي است كه در مجموع ارزش ريالي اين اقلام يك ميليارد و 300 ميليون ريال است.
سرهنگ شيخ نژاد ادامه داد: قاچاقچيان دستگير شده پس از تشكيل پرونده مقدماتي براي سير مراحل قانوني تحويل مقام قضايي شدند.
فرمانده انتظامي شهرستان مياندوآب همچنين گفت: در اين رابطه هم هفت دستگاه خودرو توقيف شد.
سرهنگ شيخ نژاد تاكيد كرد: مقابله با سرقت، كالاي قاچاق، مبارزه با مواد مخدر و ناهنجاري هاي اجتماعي از اولويت هاي انتظامي اين شهرستان در سال جاري است.
به گزارش ايرنا، شهرستان مياندوآب يكي از محل هاي مهم گذر كالاهاي قاچاق از مناطق مرزي جنوب آذربايجان غربي و استان كردستان به شمار مي رود.
*********
عامل تهيه و توزيع داروهاي گياهي غير بهداشتي در مياندوآب در دام پليس افتاد.
مهاباد- ايرنا- فرمانده انتظامي شهرستان مياندوآب گفت: از يك متخلف تعداد 2 هزار و 717 بسته داروي گياهي غير بهداشتي در اين شهرستان كشف شد.
سرهنگ حسن شيخ نژاد اظهار كرد: در پي اخبار واصله مبني بر فروش اقلام داروي گياهي غيربهداشتي و دست ساز در مياندوآب توسط فردي، پليس اين شهر آن را در دستور كار خود قرار داد.
وي افزود: در نتيجه تحقيقات صورت گرفته، فردي كه انواع دارو هاي گياهي غير مجاز و تقلبي را به شهروندان مي فروخت، شناسائي و دستگير شد.
شيخ نژاد اضافه كرد: در اين رابطه تعداد 2هزار و 717 بسته و قوطي انواع مختلف داروهاي غير مجاز به صورت پودر كشف و تحويل مقام قضائي شد.
وي بيان كرد: در اين خصوص تا بحال چهار نفر از شهروندان به واحدهاي انتظامي شهرستان مراجعه و از شخص ياد شده به علت تشديد بيماريشان به علت استفاده از اين دارو ها اعلام شكايت كرده اند.
شهرستان مياندوآب در جنوب آذربايجان غربي واقع است و بيش از 277 هزار نفر جمعيت دارد.
مهمترين اخبار ايرناي كشور، آذربايجان غربي و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از كانال خبري تلگرام اين رسانه به آدرسirnamahabad@ دريافت كنيد.
3093/ انتشار دهنده: پيمان پاكزاد