۲۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۵۸
کد خبر: 82568160
T T
۰ نفر
آذربايجان غربي از قطب هاي مهم تربيت حافظان و قاريان قرآن در كشور است

اروميه- ايرنا- استاندار آذربايجان غربي با اشاره به كسب رتبه هاي برتر مسابقات كشوري و بين المللي توسط قاريان و حافظان اين استان گفت: آذربايجان غربي در حال حاضر به يكي از قطب هاي مهم تربيت حافظان و قاريان برجسته قرآني در كشور تبديل شده است.

به گزارش ايرنا قربانعلي سعادت روز شنبه در ديدار با مديركل اوقاف و امور خيريه آذربايجان غربي افزود: برگزاري چهلمين دوره مسابقات كشوري قرآن كريم در اروميه طي شهريور سال جاري، در ارتقاي سطح قاريان و حافظان جوان استان موثر خواهد بود.
وي اظهار كرد: تمامي ادارات و سازمان هاي دولتي بايد در راستاي برگزاري هرچه باشكوه تر اين مسابقات نهايت همكاري را با اوقاف داشته باشند.
مديركل اوقاف و امور خيريه آذربايجان غربي نيز گفت: اين استان همواره در مسابقات قرآني افتخار آفرين و صاحب نام بوده و وحيد وكيلي، حامد وليزاده، حسن يوسف خاني و زينب محمدنژاد از جمله افتخارات استان در اين عرصه هستند.
حجت الاسلام والمسلمين ناصر جوانبخت افزود: متاسفانه در سطح استان هيچ موقوفه قرآني نداريم و برگزاري اين مسابقات مي تواند كمك بزرگي براي تبليغ و تشويق مردم نيكوكار و خير به سمت ثبت وقف هاي قرآني باشد.
وي اظهار كرد: محل برگزاري مسابقات نيز در حسينيه اعظم ثارالله است كه طبق هماهنگي هاي به عمل آمده با سپاه شهداي استان اين مكان به صورت رايگان در اختيار اوقاف استان گذاشته شده است.
مديركل اوقاف و امور خيريه آذربايجان غربي گفت: بيش از 50 درصد از هزينه هاي اين مسابقات اعم از هزينه هاي جوايز، داوران و صدا و سيما را سازمان اوقاف كشور متقبل شده است.
به گزارش ايرنا، چهلمين دوره مسابقات كشوري قرآن كريم، يازدهم شهريور سال جاري در اروميه افتتاح و 26 شهريور ماه پايان مي يابد، اين مسابقات در 2 دوره هفت روزه براي برادران و خواهران برگزار مي شود.
در اين ديدار حجت الاسلام جوانبخت حكم رياست ستاد معين چهلمين دوره مسابقات كشوري قرآن كريم را كه از طرف سازمان اوقاف و امور خيريه به استاندار آذربايجان غربي محول شده بود را به وي تقديم كرد.
8137/3072
** خبرنگار: سيده فاطمه سجادي ** انتشاردهنده: عليرضا فولادي