۲۸ خرداد ۱۳۹۶، ۲۳:۱۸
کد خبر: 82569394
T T
۰ نفر

رگبار تگرگ در كدكن تربت حيدريه

۲۸ خرداد ۱۳۹۶، ۲۳:۱۸
کد خبر: 82569394
رگبار تگرگ در كدكن تربت حيدريه

تربت حيدريه - ايرنا - بارش سنگين تگرگ در بخش كدكن تربت حيدريه، عصر يكشنبه منجر به جاري شدن سيلاب در اين منطقه شد.

بخشدار كدكن در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به شدت اين بارندگي، احتمال وارد آمدن خسارت به كشتزارها و باغ هاي منطقه را دور از انتظار ندانست.
سيدمهدي موسوي كيا افزود: بارش تگرگ كه به مدت نيم ساعت ادامه داشت موجب جاري شدن سيل در سطح شهر كدكن و روستاهاي اين بخش شد.
وي اظهار كرد: با توجه به اينكه اين بارندگي نزديكي هاي غروب اتفاق افتاد، كارشناسان بخش هاي مختلف فردا به سطح منطقه اعزام مي شوند تا نسبت به برآورد و اعلام خسارات وارده اقدام كنند.
وي با توجه به نضج گرفتن سردرختي ها، احتمال بروز خسارت در باغها را كمتر دانست و در عين حال نسبت به وضعيت گندمزارها، به خصوص در آستانه فصل برداشت اظهار نگراني كرد.
وي با تشريح وضعيت كشاورزي منطقه گفت: كدكن به عنوان منطقه كشاورزي و دامداري، داراي پنج هزار و 500 هكتار عرصه كشاورزي و باغي است كه در آن محصولاتي چون آلو، آلوچه، سيب، زعفران و محصولات زراعي توليد مي شود.
موسوي كيا به قابليت هاي دامپروري منطقه نيز اشاره كرد و افزود: بخش كدكن با حدود 75 هزار راس دام سبك، هزار و 70 راس دام سنگين، 22 واحد مرغداري و 2 استخر پرورش ماهي، نقش مهمي در توليد فرآورده هاي دامي تربت حيدريه دارد.
بخش كدكن با 17 روستا و جمعيتي در حدود 14 هزار نفر، با وسعت تقريبي 800 كيلومتر مربع در 65 كيلومتري شمال غربي مركز شهرستان تربت حيدريه واقع است.
مركز شهرستان 250 هزار نفري تربت حيدريه در 150 كيلومتري جنوب غربي مشهد قرار دارد.
** انتشار دهنده: علي اصغر ايزدي
5132