عبورموفقيت آميز از فصل تابستان مستلزم اجراي برنامه هاي مديريت مصرف است

سنندج- ايرنا- مديرعامل شركت توزيع نيروي برق كردستان گفت: ضروري است برنامه هاي جامع پيك سايي و مديريت مصرف به منظور عبور موفقيت آميز از فصل تابستان سال جاري پيگيري و به صورت مستمر پايش شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمد مصطفي نجفيان روز دوشنبه در جلسه شوراي معاونان و مديران شهرستان سنندج افزود: در راستاي كنترل پيك بار و انرژي مصرفي در فصل پيك سايي برنامه هاي متنوعي در بخش هاي بهره برداري، مشتركين و مديريت مصرف هدفگذاري مي شود و با اجراي آن سهميه پيك هر استان كه توسط توانير تعيين مي شود، محقق مي گردد.
وي اظهار كرد: در همين راستا اجراي برنامه هاي فني از جمله جمع آوري لامپ هاي پرمصرف و غير استاندارد در بخش تجاري، شناسايي و جمع آوري انشعابات غير مجاز و استاندارد سازي روشنايي معابر كمك شاياني به تحقق برنامه جامع پيك سايي براي عبور از اوج مصرف در تابستان خواهد كرد.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق كردستان ادامه داد: امسال از سوي شركت توانير، سهميه پيك كاهش مصرف برق استان 20 مگاوات تعيين شده كه اميد مي رود با برنامه ريزي و همكاري شهرستان هاي تابعه و بويژه مشتركين در موضوع مديريت مصرف اين هدف را تحقق بخشيم.
وي اضافه كرد: ساعات پيك مصرف در استان كردستان از ساعت 20 تا 24 است و تمامي تلاش همكاران اين است كه با مشاركت مشتركين در تعرفه هاي مختلف در اين ساعات با اعمال برنامه هاي مديريت مصرف، خاموشي ناشي از كمبود انرژي اعمال نشود.
نجفيان در ادامه به عملكرد كنتورهاي سه تعرفه اشاره كرد و گفت: مشتركين با آشنايي با نحوه كاركرد اين كنتورها مي توانند ضمن كمك به صنعت برق در هزينه برق مصرفي خود صرفه جويي كنند.
وي افزود: با شروع فصل گرما وسايل سرمايشي پر مصرف در منازل و مراكز تجاري وارد مدار مي شوند و انتظار ما از مشتركين اين است با رعايت موارد مربوط به وسايل سرمايشي از جمله نصب سايبان روي كولرهاي آبي و نيز تنظيم دماي مناسب در كولرهاي گازي با صنعت برق در خصوص تأمين برق مستمر و پايدار در ساعات پيك روز همكاري كنند.
مدير توزيع برق شهرستان سنندج نيز در اين جلسه به تشريح عملكرد واحدهاي مختلف پرداخت و گفت: در سال گذشته و سه ماهه اول سال جاري، با وجود تنگناهاي مالي، عملكرد برق سنندج در زمينه پيك سايي مطلوب بوده و با ارائه راهكارهاي اجرايي درمصرف بهينه انرژي و اولويت بندي برنامه ها، مصارف غيرمنطقي تا حد زيادي كنترل شد.
در استان كردستان بيش از 600 هزار امتياز برق خانگي، اداري تجاري، كشاورزي و صنعتي واگذار شده است.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغي/**انتشار دهنده: اميد بهمني