۳۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۴۳
کد خبر: 82571754
T T
۰ نفر

مرمت آرامگاه يعقوب ليث در دزفول آغاز شد

۳۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۴۳
کد خبر: 82571754
مرمت آرامگاه يعقوب ليث در دزفول آغاز شد

دزفول - ايرنا - مرمت بناي تاريخي يعقوب ليث صفاري با تجهيز كارگاه از سوي پيمانكار آغاز شد.

مدير پايگاه گندي شاپور و ايوان كرخه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: افزون بر 2 ميليارد ريال اعتبار از محل اعتبارات ملي براي مرمت آرامگاه تاريخي يعقوب ليث صفاري در دزفول تامين شده است.
يعقوب زلقي افزود:در اين عمليات قسمت گنبد و پشت بام اين آرامگاه تاريخي مرمت خواهد شد تا هنگام بارندگي رطوبت به درون بنا نفود نكند.
وي با بيان اينكه مشكلي براي تامين اعتبارات بيشتر به منظور مرمت اين بناي تاريخي وجود ندارد گفت:بعد از اين مرحله گچ اندود هاي درون بقعه برداشته مي شود و ضريح و سنگ قبر آن نيز مرمت خواهد شد .
مدير پايگاه گندي شاپور و ايوان كرخه ، تعويض درب و پنجره آهنين اين بنا و استفاده از درب چوبي با محتوا و رنگ سنتي را از ديگر برنامه هاي مرمتي اين بناي تاريخي برشمرد.
وي ساماندهي محوطه آرامگاه ،نظافت و آجرفرش را از ديگر برنامه هاي مرمت دانست و گفت:پس از مرمت آرامگاه يعقوب ليث صفاري مرمت ترانشه هاي كاوش محوطه جندي شاپور نيز انجام خواهد شد.
آرامگاه يعقوب ليث صفاري اثري برجاي مانده از دوره تيموريان است كه در محوطه باستاني جندي شاپور در 10 كيلومتري شرق شهر دزفول و در جاده دزفول - شوشتر در روستاي اسلام آباد واقع شده و به ثبت ملي رسيده است.
7278/6068