۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۲۲:۲۷
کد خبر: 82573410
T T
۰ نفر

سوئد سفیر روسیه را احضار كرد

۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۲۲:۲۷
کد خبر: 82573410
سوئد سفیر روسیه را احضار كرد

مسكو - ایرنا - سفیر روسیه در سوئد پس از اعلام تعقیب جنگنده اف 16 این كشور توسط یك فروند سوخو 27 روسی بر فراز آب های بین المللی دریای بالتیك، احضار شد.

به گزارش ایرنا، رسانه های روسی اعلام كرده بودند این عملیات امروز (چهارشنبه) برای جلوگیری از ادامه حركت جنگنده پیمان آتلانتیك شمالی (ناتو) هنگام سفر وزیر دفاع روسیه به استان برون مرزی كالینینگراد انجام گرفت.
بنا به گزارش های اعلام شده، سوخو 27 اسكورت پرواز شایگو پس از دریافت نشانه های حركت اف 16، توانست این جنگنده را وادار به فاصله گرفتن ازهواپیمای وزیر دفاع روسیه كند.
بنا به این گزارش، جنگنده روسی با چرخش محوری، جنگ افزارهای آماده شلیك را به خلبان هواپیمای اف 16 ناتو نشان داد كه پس از این اقدام مجبور شد فاصله لازم را رعایت و سپس منطقه را ترك كند.
خبرگزاری اسپوتنیك گزارش داد: سوئد دلیل احضار سفیر روسیه به وزارت خارجه را نزدیكی پیش از حد جنگنده سوخو به هواپیمای جمعی یگان ناتو متعلق به این كشور اعلام كرده و افزوده این اقدام در حالی صورت گرفته كه جنگنده سوئدی بر فراز آب های بین المللی در حال پرواز بوده است.
دیروز نیز روسیه اعلام كرد كه در جریان عملیات رهگیری، یك فروند هواپیمای جاسوسی آمریكایی ار.اس-135 به جنگنده سوخو 27 نزدیك شد كه می توانست خطرساز باشد.
آمریكا و پیمان آتلانتیك شمالی (ناتو) همزمان با افزایش فعالیت های نظامی در كشورهای شرق اروپا، نزدیك سواحل روسیه در دریای سیاه و بالتیك به ویژه بر فراز استان برون مرزی كالینینگراد كه یكی از راهبردی ترین مناطق این كشور از نظر نظامی است، پروازهای تجسسی زیادی انجام می دهند.
اروپام 391 ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا