۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۰
کد خبر: 82573848
T T
۰ نفر
دستگاه های اجرایی استان سمنان پنجشنبه ها در تابستان تعطیل شد

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: با اكثریت آراء مدیران دستگاه های اجرایی استان، فعالیت دستگاه‌های اجرایی در تابستان 96 در روز پنجشنبه تعطیل شد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز پنجشنبه در نشست شورای مدیریت بحران استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری، افزود: با تعطیلی در ادارات در روز پنجشنبه در تابستان 96، ساعات كاری دستگاه های اجرایی در روزهای هفته از ساعت هفت تا 15 و و 45 دقیقه در نظر گرفته شده است.
وی اضافه كرد: میزان ساعت كاری در طول هفته 44 ساعت است و برای اجرایی شدن قانون در این زمینه، 44 ساعت در پنج روز كاری تقسیم شده است و ساعات كاری در روزهای شنبه تا چهارشنبه افزایش می یابد.
وی یادآور شد: این تعطیلی فقط برای تابستان 96 درنظر گرفته شده است و در صورت بازدهی مطلوب و اعلام نظرات مثبت مدیران دستگاه های اجرایی، تعطیلی ادارات استان سمنان در روز پنجشنبه در طول سال نیز ادامه پیدا می كند.
وی خاطرنشان كرد: تعطیلی دستگاه های اجرایی در روزهای پنجشنبه در تابستان 96 با هدف بهبود خدمت رسانی به مردم و به منظور جلوگیری از قطعی آب و برق در فصل تابستان شكل گرفته است و هدف اصلی این تعطیلی كم كاری نیست، بلكه هدف نهایی صرفه جویی در مصرف انرژی و آینده نگری است.
خباز تاكید كرد: صرفه جویی باعث بقای خدمت رسانی می شود ، نگرانی های بسیاری برای كمبود آب و برق در تابستان 96 در استان سمنان وجود دارد كه با تعطیلی ادارات در روزهای پنجشنبه، فرصتی مناسب برای كاهش مصرف و ذخیره سازی آب و جلوگیری از قطع برق به وجود می آید.
وی اضافه كرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید توجه داشته باشند كه دستگاه های سرمایشی ادارات خود را در ساعات غیركاری خاموش كنند و همچنین از استانداری برای نظارت بر انجام این كار، ناظرانی به ادارات فرستاده می شود.
وی، درباره روز جهانی قدس گفت: روز قدس یكی از مهم ترین ایام سال است كه یادگار حضرت امام خمینی (ره) است و اگر این تفكر عمیق به وجود نیامده بود، صهیونیسم به خواسته های شوم خود می توانست دست یابد.
استاندار سمنان تاكید كرد: اسلام فقط عبادت فردی نیست، نقطه مقابل آن این است كه از یاد برادر مسلمان خود غافل نشویم.
صرفه جویی حدود 16 لیتر بر ثانیه آب و حدود 2.3 مگاوات ساعت انرژی برق، از پیش‌بینی‌های صرفه‌جویی انرژی در استان سمنان در صورت تعطیلی دستگاه های اجرایی در روزهای پنجشنبه در تابستان 96 است، سهم مصرف دستگاه‌های اجرایی استان از انرژی برق 9 درصد است.
تعطیلی ادارات در روزهای پنجشنبه با هدف صرفه جویی در مصرف آب و برق و ذخیره سازی انرژی برای روزهای باقی مانده از تابستان 96 هم اكنون در پنج استان كشور در حال اجراست و به عنوان راهكاری برای مدیریت انرژی اتخاذ شده است.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ كانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه كنید.
۰ نفر