۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۰۷
کد خبر: 82576002
T T
۰ نفر
ضريب برخورداري مردم استان مركزي از آب و فاضلاب 23 درصد از متوسط كشور بيشتراست

اراك - ايرنا - مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان مركزي گفت: درحالي كه متوسط برخورداري مردم از شبكه آب و فاضلاب در كشور 42 درصد است، 65 درصد مردم اين استان از خدمات اين شبكه بهره مند هستند.

به گزارش ايرنا، عبدالرضا خليلي روز شنبه در نشست خبري به مناسبت هفته صرفه جويي در مصرف آب افزود: تا پايان 96 با برنامه ريزي مدون ميزان برخورداري مردم اين استان از خدمات شبكه آب و فاضلاب به 70 درصد مي رسد.
وي با يادآوري بارش هاي مطلوب در سال گذشته اظهار كرد: هرچند اين بارش ها به نسبت مناسب بود اما بيش از 30 سال منابع آبي تحت فشار قرار داشته است.
خليلي گفت: امسال موج گرما دو هفته زودتر آغاز شد و همين امر باعث شد تا مردم زودتر از وسايل سرمايشي استفاده كنند و فشار به مجموعه منابع آب زودتر اتفاق افتاده است.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان مركزي افزود: مصرف آب در بخش كشاورزي يكي از چالش هايي است كه استان با آن مواجه است و لازم است مصرف در اين بخش به طور جد مديريت شود.
خليلي گفت: افزايش دايره آگاهي مردم در مصرف آب باعث شده تا كمتر در معابر و خيابان ها شاهد استفاده بي رويه آب باشيم و اين ارتقاي فرهنگ ناشي از اطلاع رساني و همكاري خوب رسانه هاي جمعي است.
وي در ادامه اظهار كرد: 20 درصد مصرف آب در استان مركزي هدر مي رود كه از متوسط كشوري 6 درصد كمتر است و بايد تلاش كرد تا اين ميزان سالانه به يك تا 2 درصد كاهش پيدا كند.
وي گفت: براي جلوگيري از هدر رفت آب، سالانه بايد پنج درصد از شبكه آب استان اصلاح شود و سال گذشته 200 كيلومتر از شبكه آب استان اصلاح و نوسازي شد.
خليلي بيان كرد: منابع آب شهرستان اراك از سد كمال صالح اراك 60 به 40 است يعني 60 درصد از منابع آب مورد نياز اين شهر، از سد تامين مي شود و 40 درصد نيز از منابع آب زيرزميني تامين مي شود.
وي تصريح كرد: منابع آب موجود در سد كمال صالح اراك براي شرب اين شهرستان اختصاص دارد و هرگز اين منبع آبي به استان هاي مجاور منتقل نخواهد شد.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان مركزي گفت: تا پايان سال گذشته 90 ميليارد ريال شركت آب و فاضلاب اين استان از بخش هاي مختلف بابت فروش آب مطالبه دارد و در حوزه عمراني نيز شركت 60 ميليارد ريال به پيمانكاران بدهكار است.
خليلي افزود: 247 ميليارد تومان سال گذشته براي اجراي 26 طرح آب و فاضلاب در استان مركزي اجرا شد.
432 هزار مشترك در استان مركزي از خدمات آب و فاضلاب بهره مند هستند.
6991/3075/خبرنگار: معصومه ابراهيمي ***انتشاردهنده: حسين مهدي زاده