حركت در جهت تولید ثروت معیار انتصابات در وزارت علوم باشد

اهواز – ایرنا – استادیار دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: انتظار ما از دولت این است كه مسئولی برای وزارت علوم تعیین شود كه دانشگاه را به سمت تولید ثروت و رفع مشكلات جامعه پیش ببرد یعنی وزیری با تفكر توسعه ای و یا توسعه خواه انتخاب شود.

دكتر سید مرتضی افقه روز شنبه در نشست كرسی آزاد اندیشی با موضوع مطالبات دانشگاهیان از دولت دوازدهم در محل دانشكده علوم اظهار كرد: به تبع این انتخاب, تنها ملاحظه اصلی رییس دانشگاه نیز باید توسعه خواه بودن باشد و ملاحظات سیاسی در این انتخاب در وهله چندم اهمیت باشد.
استادیار دانشكده اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز در این نشست در محل دانشكده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار كرد: باید نقش دانشگاه در جامعه مشخص شود این مراكز علمی باید مولد ثروت باشند و در جهت رفع مشكلات جامعه قرار گیرند.
ادامه داد: اگر این تعریف را بپذیریم دانشگاه باید محل تجمیع نیروهای فكری باشد و محور اصلی حضور عالمان در دانشگاه است.
افقه اضافه كرد: رئیس دانشگاه نیز باید در جهت جذب هیات علمی های با دانش تلاش كند و در جهت گرایش دانشجو در این راستا تلاش می كند و دانشگاهها را به مسیری می برد كه نقش مولد ثروت بودن را ایفا كنند و كمتر از دانشگاه به عنوان ابزار سیاسی در جهت اهداف گروههای وزارت استفاده شود.
عضو هیات علمی دانشكده علوم ریاضی و كامپیوتر دانشگاه شهید چمران اهواز نیز دراین نشست اظهار كرد: : مشكلات فرهنگی دانشگاه را ازنبود استقلال می دانم و استقلال نداشتن از عدم اعتمادی است كه برخی ها در مسندهای تصمیم گیری و نظارت بر دانشگاه به این نهاد دارند و فكر می كنند باید كنترل شود.
حمید ماجانی افزود: اگر دانشگاه كنترل شود نمی تواند اندیشه ورز و جسور باشد و برای توانمندسازی دانشگاه باید از همین جا شروع شود چون در صورت ترس، مجبور به دادن امتیاز به یكدیگر می شوند.
وی ادامه داد: استقلال دانشگاه در كنار ارتباط بین حوزه و دانشگاه موضوع مهمی است كه باید مورد توجه قرار گیرد.
یكی دیگر از اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: بزرگترین خواسته این است كه از دولت بخواهیم مسائل حاشیه ای را كنار بگذارد و افراد توسعه نگر و با تفكر توسعه ای را بر دانشگاهها حاكم كند و توسعه در راستای آموزش عالی، پرورش فكر و مولد بودن دانشگاهها باشد.
دكتر علیرضا زراسوندی افزود: باید دانشگاه را محل زایش بدانیم و دانشگاهها نیاز به یك بازسازی و تحول فرهنگی دارند.
وی بیان كرد: دولت باید در جهت حفظ شان و نگاه ویژه به مسائل فرهنگی در دانشگاه گام بردارد.
زراسوندی تاكید كرد: اگر قرار باشد اتفاق مثبتی برای دانشگاهها صورت گیرد در این دولت است در غیر این صورت فكر نمی كنم دیگر اتفاقی بیفتد.
3004/6002
خبرنگار: خاطره غفاری**انتشار دهنده :كبری آقازری