۴ تیر ۱۳۹۶، ۹:۱۶
کد خبر: 82576993
T T
۰ نفر
29هزار بازرسي استاندارد از واحدهاي صنفي استان يزد انجام شد

يزد – ايرنا- مديركل استاندارد يزد گفت: در چهار سال گذشته، بيش از 29 هزار بازرسي از واحد هاي صنفي استان به همت كار شناسان شركت هاي بازرسي بخش خصوصي و همكاران اين اداره كل انجام شد.

به گزارش روز يكشنبه روابط عمومي اين اداره كل ، محمد حسين ماجدي اردكاني درجمع معاونين و مشاورين اداره كل اظهار كرد: بر اساس گزارش آماري ارسالي از سوي واحد ارزيابي و بررسي عملكرد اداره كل و طبق شاخص هاي عملكردي با مقياس كمي، در سال 92 و همزمان با آغاز به كار دولت تدبير واميد، ميزان بازرسي از واحدهاي صنفي استان چهار هزار 167مورد بوده كه در سال 93 اين ميزان چهار هزار و 300 مورد شده و در سال 95 تعداد 9هزار و 450 افزايش يافته است.
وي افزود: تفكر اجراي طرح طاها (‌طرح اجراي هماهنگ استاندارد)از اواخر سال 83 به منظور فرهنگ سازي در جامعه و نيز كنترل بازار به وجود آمد و مقرر شد طرحي با عنوان طرح جامع اجراي هماهنگ استانداردهاي اجباري در كشور اجرا شود.
مديركل اداره استاندارد استان يزد تصريح كرد: اجراي اين طرح بر اساس برنامه زمان بندي در هفت مرحله پيش بيني شد و با گذر زمان ، طرح طاها از نهم شهريور 1388 تصويب و جايگزين طرح جامع شد و تا اين لحظه اين طرح با موفقيت در حال اجراست.
ماجدي اردكاني درباره هدف از اجراي اين طرح نيز گفت: انجام هماهنگ وظايف قانوني سازمان ملي استاندارد ايران به منظور شناسايي و استانداردسازي واحدهاي توليدي مشمول مقررات استانداردهاي اجباري، ارتقاي سطح كيفي فرآورده‌ها در راستاي تامين ايمني و سلامت جامعه، اعتماد سازي و توجه عموم به علامت استاندارد ايران و جلوگيري از توليد و عرضه كالاي با كيفيت پايين در سطح بازار از جمله اهداف اين طرح است.
اين مسئول در پايان تصريح كرد: همزمان با شروع ماه مبارك رمضان و در راستاي طرح طاها، بازرسي و نمونه برداري ازاقلام پرمصرف مردم و فرآورده هايي كه مشمول مقررات و ضوابط اجراي استاندارد اجباري هستند از قبيل روغن سرخ كردني و مصرف خانوار،انواع رنگ زعفران، شير، پنير، كره، كشك، شكرو چاي آغاز شد.
وي در عين حال يادآور شد: در جريان اجراي اين طرح از فرآورده هايي نظير زولبيا، باميه، پياز و سير سرخ شده كه مشمول مقررات استاندارد اجباري هم نيستند نمونه برداري شده كه نتايج نهايي به همراه گزارش پاياني طرح رمضان تا چند روز آينده به اطلاع مردم خواهد رسيد.
در مجموع در استان يزد سه هزار و 700واحد توليدي فعال است و در سه سال گذشته براي بيش از 242 واحد توليدي جديد پروانه كاربرد علامت استاندارد صادر و پروانه يكهزار و 888 واحد توليدي نيز تمديد شده است.
1968/6197 تنظيم كننده : محمودرضا رحماني ** انتشار : فلاح
irnayazdd@