۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۲۹
کد خبر: 82577469
T T
۰ نفر

موزه حكيم نظامي آستارا بازگشايي شد

۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۲۹
کد خبر: 82577469
موزه حكيم نظامي آستارا بازگشايي شد

آستارا - ايرنا - رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آستارا از آغاز به كار مجدد موزه فرهنگ و آموزش حكيم نظامي اين شهرستان خبر داد.

پردل اميري نژاد روز يكشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا گفت: موزه حكيم نظامي در روزهاي اخير به خاطر به وجود آمدن پاره اي مشكلات در حوزه مديريتي، تعطيل شده بود كه در آستانه عيد سعيد فطر بازگشايي شد.
وي افزود: اعضاي هيات امناء متشكل از هفت معتمد فرهنگي به صورت موقت با همكاري ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آستارا مديريت اين مكان را بر عهده دارند.
وي اضافه كرد: با صدور مجوز ادارات كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و آموزش و پرورش استان گيلان، كار اعضاي هيات امنا به صورت رسمي آغاز خواهد شد و تا آن زمان، موزه فرهنگ و آموزش حكيم نظامي به فعاليت و خدمات رساني خود ادامه خواهد داد.
رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آستارا اظهار كرد: در روزهاي اخير تعدادي از چهره هاي فرهنگي آستارا اسناد و مدارك خود مرتبط با مدرسه حكيم نظامي را به اين موزه تحويل دادند و آثار عرضه شده از غناي چشمگيري برخوردار است.
موزه فرهنگ و آموزش حكيم نظامي آستارا در خرداد 95 با اعتباري بالغ بر 2 ميليارد و 500 ميليون ريال به بهره برداري رسيد.
مدرسه حكيم نظامي در سال 1287 هجري خورشيدي بنيان گذاشته شده و در فهرست آثار ملي ايران به شماره 15220 به ثبت رسيده است.
تدريس نيما يوشيج بنيانگذار شعر نو در سال هاي ابتدايي 1300 هجري خورشيدي و دانش آموختگي شخصيت هاي برجسته علمي، فرهنگي و ادبي كشور در آن، از سوابق اين مدرسه است و با دارا بودن حياط بزرگ، بام هاي سفالي، در و پنجره هاي چوبي و شومينه هاي چدني تركيبي از معماري اصيل و بومي منطقه را به نمايش گذاشته است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در منتهي اليه غرب استان گيلان واقع است.
خبرنگار: يوسف هدايتي ** انتشاردهنده:كبيري
7105 / 7124/2007