اردبیل جز استان های فعال در پیشگیری از مواد مخدر در كشور است

اردبیل - ایرنا - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردبیل گفت: استان اردبیل جز استان های فعال در زمینه پیشگیری از مواد مخدر در كشور است.

به گزارش ایرنا ، بهنام بهشتی روز یكشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بیله سوار افزود: مقابله با شیوع مصرف مبارزه با مواد مخدر وظیفه همگانی است كه باید همگان در این زمینه تلاش داشته باشند.
وی با اشاره به اینكه در استان اردبیل هماهنگی بسیار خوبی در مبارزه با مواد مخدر وجود دارد، تصریح كرد: خوشبختانه استان اردبیل جز استان‌های پاك و فعال در زمینه پیشگیری در مصرف مواد مخدر در كشور است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردبیل بیان كرد: افزایش سطح آگاهی و ایجاد حساسیت در جامعه از مهم ترین اهداف اجرای برنامه های این هفته در استان اردبیل است.
وی مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد را نیازمند همراهی مردم و خانواده ها دانست و گفت: دولت بدون همراهی و همكاری مردم توان مقابله با اعتیاد را ندارد و از این رو از همه اقشار مردم برای كمك به دستگاه های دولتی در این راستا نیازمند كمك و همراهی هستیم.
او بر ضرورت راه ‌اندازی بانك تولید محتوای علمی توسط ادارات عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تاكید كرد و افزود: لازم است برنامه‌ های مقابله و پیشگیری با اولویت‌ بندی و متناسب با زمان و بر اساس نقشه راه پیشگیری از اعتیاد اجرا شود.
بهشتی بیان كرد: اولویت ‌های مبارزه در سال جاری تعریف شده كه شامل مقابله با عرضه مواد، پیشگیری و درمان، كاهش آسیب ، صیانت و توسعه مشاركت ‌های مردمی است.
وی با اشاره به برخی از برنامه‌ها به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: هفته مبارزه با مواد مخدر از پنجم تیر آغاز می شود كه مشاوره رایگان در مراكز MMT ، مشاوره خط ملی اعتیاد ، تجلیل از معتادان بهبود یافته ، راه اندازی كاروان سیار نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد در استان ، برگزاری نمایشگاه عرصه محصولات فرهنگی پیشگیری ، درمان و كاهش آسیب اعتیاد و صیانت و اشتغال بهبود یافته گان از مهم ترین برنامه های این هفته است.
استان اردبیل از جمله مناطق با وضعیت سفید در زمینه اعتیاد و قاچاق مواد مخدر می باشد.
خبرنگار: مینا میرقاسمی** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
3006/6016