۵ تیر ۱۳۹۶، ۸:۴۰
کد خبر: 82578064
T T
۰ نفر

برداشت گيلاس آذربايجان غربي آغاز شد

۵ تیر ۱۳۹۶، ۸:۴۰
کد خبر: 82578064
برداشت گيلاس آذربايجان غربي آغاز شد

اروميه- ايرنا- معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان غربي گفت: برداشت محصول گيلاس از سطح هزار و591 هكتار از باغ هاي اين استان آغاز شد و برداشت حدود 6 هزار و 638 تن از اين محصول قابل پيش بيني است.

عبداله فتح اله زاده روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه خوي بيشترين ميزان اراضي زير كشت گيلاس را در اين استان دارد، گفت: سطح زير كشت اين محصول در خوي 560 هكتار بوده و توليد يكهزار و 848 تن گيلاس در اين شهرستان پيش بيني مي شود.
فتح اله زاده افزود: اروميه با سطح زير كشت 354 هكتار و با پيش بيني توليد 2 هزار و 115 تن رتبه دوم استان را در كشت گيلاس دارد.
وي با اشاره به اينكه اشنويه داراي رتبه سوم در باغ هاي گيلاس است، گفت: 293 هكتار باغ گيلاس در اشنويه وجود دارد كه پيش بيني توليد آن يك هزار و 221 تن است.
فتح اله زاده مهاباد را در رتبه چهارم توليد گيلاس استان عنوان كرد و گفت: اين شهرستان با 235 هكتار باغ گيلاس و با پيش بيني توليد 620 تن جزو شهرهاي داراي رتبه در اين زمينه است.
به گزارش ايرنا درخت گيلاس از جمله درختان مناطق معتدل و سرد به شمار مي رود و مقاوم به سرماست و در مقايسه با ساير درختان ميوه هسته دار محصول آن زودتر به مرحله برداشت مي رسد.
از فوايد و خواص درماني گيلاس مي توان به خواص درماني براي بيماري هاي قلبي و رماتيسم و دردهاي مفصلي به دليل سرشار بودن گيلاس از آنتي اكسيدان و به دليل داشتن فلاونوئيدها اشاره كرد.
گفتني است گيلاس مرغوب اين استان با وجود ت توليد محلي در زمان حاضر در برخي از محله هاي اروميه با قيمت حدود 100 هزار ريال براي هر كيلوگرم عرضه مي شود.
7125/3072
** خبرنگار: طاهره نويد آرين ** انتشار دهنده: عليرضا فولادي