۸ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۲۲
کد خبر: 82580261
T T
۰ نفر
رزمایش مشترك آمریكا، استرالیا و نیوزیلند آغازشد

كوالالامپور- ایرنا- رزمایش مشترك دو سالانه 'تالیسمان سابره' امروز پنجشنبه در آب های نزدیك شهر 'راكهمپتن' در شرق ایالت كوئینزلند استرالیا و در كناره اقیانوس آرام آغاز شد.

به گزارش ایرنا گزارش شده در این تمرینات بیش از 30 هزار نیروی نظامی استرالیا و ارتش آمریكا، نیروی دریایی، تفنگداران دریایی و نیروی هوایی به همراه بیش از 700 سرباز نیوزیلندی حضور دارند.
همچنین 21 كشتی از جمله ناو هواپیمابر رونالد ریگان نیروی دریایی آمریكا و 200 هواپیما در این رزمایش درگیر هستند.
یك فرمانده آمریكایی و مسئول بیش از 80 هزار تفنگدار دریایی در اقیانوس آرام روز پنجشنبه پیش از این رزمایش با ادعای مبارزه علیه داعش، از استرالیا خواست به مبارزه علیه تروریست های داعش در جنوب شرق آسیا بپیوندد.
'دیوید برگر' فرمانده نظامی آمریكا روز پنجشنبه در استرالیا و پیش از رزمایش دو سالانه 'تالیسمان سابره'، گفت كه حركت افراط گرایان خشونت طلب از كشورهای مختلف از جمله اندونزی، مالزی و فیلیپین، استرالیا را تهدید می كند.
وی اعلام كرد كه انتظار دارد نیروهای استرالیایی به زودی به نیروهای آمریكایی در مبارزه با افراط گرایان در منطقه بپیوندند.
این مقام نظامی آمریكا در گفت وگو با شبكه 'ای.بی.سی' استرالیا، با اشاره به سابقه طولانی دو كشور در اعزام نیرو، گفت: بنابراین ما از این نظر یك نقطه مشترك داریم.
وی در مورد تروریست های منطقه جنوب شرق آسیا و تاثیر آن بر امنیت استرالیا هشدار داد و خواستار كمك كانبرا برای جلوگیری از فعالیت شبه نظامیان الهام گرفته از داعش شد.
استرالیا هفته جاری ارسال هواپیمای جاسوسی به فیلیپین برای جمع آوری اطلاعات در مبارزه با گروه های تروریستی وابسته به داعش در شهر مراوی را تایید كرد.
استرالیا دو فروند هواپیمای اوریون برای نظارت بر نیروهای تروریست محلی در منطقه میندانائو كه در آن گروه های تروریستی از جمله ابوسیاف و مائوته فعال هستند، اعزام می كند.

آساق**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی