۹ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۲۵
کد خبر: 82580878
T T
۰ نفر

گرماي هوا در قشم قرباني گرفت

۹ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۲۵
کد خبر: 82580878
گرماي هوا در قشم قرباني گرفت

قشم - ايرنا - رئيس شوراي اسلامي روستاي مرادي قشم گفت: گرماي هوا روز پنجشنبه منجر به مرگ يك كودك روستايي در جزيره قشم شد.

صديق قويدل روز جمعه در مورد جزييات اين حادثه به خبرنگار ايرنا افزود: پسر بچه اي 2.5 ساله اهل روستاي گوري حوالي ظهر ديروز از خانه خارج شد اما پس از گذشت چند ساعت به خانه بازنگشت.
صديق قويدل افزود: پدر و مادر اين كودك در پي مفقود شدن كودك خود به همراهي تني چند از اهالي روستا نقاط مختلف را جست و جو كردند اما از يافتن وي بازماندند.
وي افزود: حدود ساعت 14 سرانجام جسم بي جان اين كودك در ميان نخلستان هاي روستاي گوري و مرادي توسط اهالي اين 2 روستا كشف شد و پس از انتقال وي به خانه بهداشت دولاب، پزشك از فوت اين كودك بر اثر گرمازدگي خبر داد.
وي عنوان كرد: پيكر اين كودك براي تحقيقات بيشتر به پزشك قانوني قشم منتقل شده است.
روستاهاي گوري و مرادي از توابع بخش شهاب شهرستان قشم هستند و كمتر از 500 متر با يكديگر فاصله دارند.
سازمان هواشناسي كشور بيشينه و كمينه دماي هواي قشم در روز پنجشنبه را به ترتيب حدود 43 درجه و 30 درجه سانتيگراد اعلام كرده بود.
كودكان، سالمندان، ورزشكاران و افراد شاغل در فضاي باز در فصل تابستان در معرض گرمازدگي قرار مي گيرند؛ عرق نكردن، خشكي و قرمزي پوست، سردرد و سرگيجه، حالت تهوع، هوشياري پايين و گشادي مردمك چشم از علايم گرمازدگي است و راه مقابله با آن نوشيدن مايعات به اندازه كافي، پرهيز از تردد در ساعت هاي اوج گرما، دوش آب سرد و پوشيدن لباس هاي رنگ روشن مي باشد.
8123/608
تنظيم كننده: محمد ملاحمزه زاده **انتشار: خليل تنيده