۱۲ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۴۰
کد خبر: 82584762
T T
۰ نفر
رقابت50 سواركار در مسابقات استقامت قهرماني كشور در مراغه

مراغه - ايرنا - دبير اجرايي مسابقات سواركاري استقامت قهرماني كشور و رئيس كميته استقامت هيات سواركاري آذربايجان شرقي از حضور 50 سواركار برتر از سراسر كشور در دومين دوره مسابقات استقامت' جام سهند' به ميزباني مراغه خبرداد.

رضا مختاري روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا از آغاز پذيرش سواركاران شركت كننده در اين رقابت ها خبرداد و افزود: 25 نفر از اين سواركاران در بخش قهرماني كشور و ساير سواركاران نيز در رقابت هاي قهرماني استان آذربايجان شرقي به رقابت مي پردازند.
وي ادامه داد: با پذيرش سواركاران شركت كننده در اين مسابقات، كلاس هاي علمي و فني ويژه اين رشته با حضور 'برايان سيدان' مشاور و مدرس فدراسيون جهاني برگزار مي شود.
وي اضافه كرد: در اين مسابقات كه براي دومين سال متوالي در اين شهرستان برگزار مي شود، سواركاران از صبح روز چهارشنبه در بخش هاي مختلف به رقابت خواهند پرداخت.
وي گفت: در رقابت هاي قهرماني استقامت كشوري، سواركاران در مسافت 80 و 110 كيلومتري و در بخش استاني نيز در مسافت هاي 40، 60 و 80 كيلومتري خواهند تاخت.
مختاري با اشاره به آماده سازي مسير اين رقابت ها با همكاري نهادهاي انتظامي و خدمات رسان افزود: مسير آغاز اين رقابت ها از باشگاه سواركاري آذرخش به سوي روستاي ورجوي اين شهرستان خواهد بود.
وي همچنين با اشاره به برگزاري يك رويداد بين المللي در رشته سواركاري و اسب به ميزباني مراغه اضافه كرد: بر اساس تصميم فدراسيون سواركاري و موافقيت فدراسيون جهاني، جشنواره زيبايي اسب هاي اصيل عرب و ايراني مردادماه امسال به ميزباني اين شهرستان برگزار مي شود.
به گزارش ايرنا، اولين دوره مسابقات كشوري سواركاري استقامت جام سهند 25 و 26 تيرماه سال گذشته به ميزباني مراغه برگزار شده بود.
هم اكنون حدود پنج هزار ورزشكار سازمان يافته در قالب 42 هيات ورزشي در شهرستان مراغه فعاليت مي كنند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعيت در 127 كيلومتري تبريز، مركز آذربايجان شرقي واقع است.
خبرنگار: ابراهيم مطلوبي**انتشار:عيسي عطاپور**
30777487