۱۲ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۵۵
کد خبر: 82584792
T T
۰ نفر

دامپزشكي 41 قصابي متخلف را در شيراز بست

۱۲ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۵۵
کد خبر: 82584792
دامپزشكي 41 قصابي متخلف را در شيراز بست

شيراز- ايرنا- رئيس دامپزشكي شهرستان شيراز اعلام كرد:‌ 41 واحد قصابي متخلف در شهر شيراز طي سه ماه نخست سال 96 بسته شد.

به گزارش دريافتي دوشنبه ايرنا از روابط عمومي اداره كل دامپزشكي استان فارس، دكتر عبدالرضا وفا افزود:‌ در ادامه نظارت هاي بهداشتي و اقدامات پيشگيرانه از شيوع بيماري هاي دامي و مشترك بين انسان و دام، به ويژه بيماري تب كريمه كنگو 2730 مورد بازديد بهداشتي از مراكز تهيه، توليد و عرضه فرآورده هاي خام دامي در شهرستان شيراز انجام شد.
وي گفت:‌در اين بازديدها 3126 كيلوگرم انواع گوشت غيرقابل مصرف و فاسد از واحدهاي شهر ضبط و معدوم شد.
وفا بيان كرد:‌در مدت ياد شده 32 پرونده متخلفين بهداشتي به دادسرا و تعزيرات حكومتي فارس ارجاع شد.
رئيس دامپزشكي شيراز افزود: در سه ماه نخست سال جاري نظارت بهداشتي بر عمليات كشتار بهداشتي 72 هزار و 176 راس دام سبك و سنگين در كشتارگاه هاي دام صورت پذيرفت .
وفا گفت:‌دستور قضايي و الزام كشتارگاه دام فارس و كشتارگاه دام زرقان نسبت به نصب اتاق پيش سرد كشتاردام سبك گرفته شد.
وي همچنين اظهار داشت: در ادامه اقدامات پيشگيرانه از تب كريمه كنگو كلاس هاي آموزشي براي قصابان و سلاخان در كشتارگاه دام فارس، كشتارگاه دام زرقان و ميدان عرضه دام برگزار و بروشورهاي آموزشي تب كريمه كنگو در نماز جمعه و روستاهاي تابعه شهرستان توزيع شد.
وفا به شهروندان توصيه كرد: گوشت مصرفي خود را فقط از فروشگاه هاي مجاز تهيه كنند و قبل از خريد به مهر و برچسب دامپزشكي مندرج بر لاشه كشتاري توجه شود. همچنين لازم است گوشت مجاز تازه ذبح شده به مدت 24 ساعت در دماي صفر تا 4 درجه در يخچال نگهداري و سپس مصرف شود.
رئيس دامپزشكي شيراز از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك در زمينه عرضه فرآورده هاي خام دامي به شماره 32233072 اطلاع دهند.
دريافت خبر:‌ فاطمه هاشمي نيك ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالك زاده
3002 /1876