۱۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۰۷
کد خبر: 82587130
T T
۰ نفر
بهره مندی 9200 كودك از خدمات مراكز حمایتی خانواده درسال 95

اردبیل - ایرنا - مدیركل دفتر امور آسیب ‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: پارسال 9 هزار و 200 كودك در سراسر كشور از خدمات مراكز حمایتی كودك و خانواده بهره مند شدند.

به گزارش ایرنا ، فریبا درخشان نیا سه شنبه شب در آئین گشایش مركز حمایتی و آموزش كودك و خانواده اردبیل افزود: این كودكان كه بیشتر زیر پوشش خانواده قرار دارند از بسته ‌های حمایتی سازمان بهزیستی بهره مند هستند.
وی با بیان اینكه در این مراكز به موضوع نگهداری و حمایت از كودكان كار ، بی سرپرست و بدسرپرست به شكل جدی توجه می شود هدف از فعالیت آنها را كاهش و به حداقل رساندن میزان آسیب ‌ها و بزه های اجتماعی ذكر كرد.
وی ادامه داد: بهزیستی برای زیر پوشش بردن تعداد بیشتری از كودكانی كه به حمایت های لازم در این زمینه نیاز دارند تلاش می كند و انتظار می رود با برنامه ریزی ‌های انجام شده آمار كودكان مورد حمایت در آینده افزایش یابد.
وی بیان كرد: هدف سازمان بهزیستی توانمند ساختن كودكان در كنار خانواده خودشان است و در این ارتباط تلاشمان را روی كاهش حضور كودكان در خیابان ها ، تامین معاش خانواده این قشر و ارائه خدمات بیشتر متمركز كرده ایم.
مدیركل بهزیستی استان اردبیل نیز در این مراسم گفت: تعداد كودكان كار خیابانی در شهر اردبیل كمتر از 150 نفر است و این مركز با هدف ساماندهی اینگونه كودكان كه از دغدغه ‌های مهم اداره كل بهزیستی محسوب می شود، دایر شده است.
بهزاد ستاری افزود: پارسال هشت كودك كار در اردبیل كه به خاطر اجبار والدین و دیگر اعضای خانواده برای كار كردن در خیابان از تحصیل باز مانده بودند برای تحصیل به مراكز آموزشی منطقه معرفی شدند.
در مراسم گشایش مركز حمایتی و آموزش كودك و خانواده اردبیل كه به منظور نگهداری كودكان كار ، بی‌سرپرست و بدسرپرست در محله ابراهیم آباد اردبیل دایر شده، معاون سازمان بهزیستی ایران و جمعی از مدیران و مسوولان استان اردبیل حضور داشتند.
خبرنگار: مسعود وسیله ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6019/6016
۰ نفر