جهاد دانشگاهي آمادگي همكاري با دستگاه هاي متولي براي توليد شغل را دارد

كرمانشاه- ايرنا- معاون جهاد دانشگاهي و رئيس سازمان تجاري سازي فناوري و اشتغال دانش آموختگان با بيان اينكه جهاد دانشگاهي در سطح كشور آمادگي همكاري با دستگاه هاي متولي ايجاد اشتغال را در جهت توليد شغل دارد، گفت: براي ايجاد اشتغال در كشور همه دستگاه ها بايد دست به دست هم بدهند.

به گزارش خبرنگار ايرنا؛ محمدصادق بيجندي روز چهارشنبه در سومين رويداد شتابدهي استان كرمانشاه در سرسراي اجتماعات جهاد دانشگاهي با انتقاد از موازي كاري ها در زمينه ايجاد شغل در كشور افزود: همه دستگاه ها به دنبال توليد شغل در كشور هستند و متاسفانه در اين زمينه هم تاكنون كاري انجام نشده و از اين رو بايد با حذف موازي كارها و با هم افزايي و همكاري هم براي ايجاد شغل تلاش كنيم.
او گفت كه جهاد دانشگاهي دست همكاري به طرف همه دستگاه هايي كه در راستاي ايجاد و توليد شغل در كشور تلاش مي كنند، دراز مي كند و آمادگي هرگونه همكاري با اين دستگاه ها را دارد.
وي با بيان اينكه سازمان تجاري سازي فناوري و اشتغال دانش آموختگان در سال 1387 فعاليت خود را آغاز كرده است، گفت: بسياري از فناوري هاي اختراع شده در كشور به مرحله تجاري سازي و توليد انبوه نمي رسد و اين سازمان براي حمايت از فعاليت هاي فناورانه تشكيل و اكنون در اين راستا فعاليت مي كند.
وي با تاكيد بر اينكه بايد براي خلق ثروت و درآمد در كشور و به تبع آن ايجاد شغل همه تلاش كنيم اظهار كرد كه اكنون در پارك هاي علم و فناوري كشور و در قالب شتاب دهنده ها اين ماموريت خلق ثروت و ايجاد شغل دنبال مي شود.
وي اضافه كرد كه شتاب دهنده ها با كمترين هزينه، سريعترين كار را انجام مي دهند و از اين رو فعاليت در اين قالب مي تواند به توليد ثروت و ايجاد شغل كمك زيادي كند.
معاون جهاد دانشگاهي و رئيس سازمان تجاري سازي فناوري و اشتغال دانش آموختگان تلاش براي ارتقاي سطح كيفي زندگي را از اهداف فعاليت در حوزه فناوري دانست و گفت: اكنون در پارك هاي علم و فناوري كشور در زمينه توليد دانش فعاليت هاي بسيار خوبي صورت مي گيرد.
بيجندي با بيان اينكه براي فعاليت در حوزه توليد دانش و فناوري نياز به آموزش، پژوهش، پشتيباني و فعاليت هاي فرهنگي است، افزود: اين چهار مولفه اكنون در جهاد دانشگاهي به خوبي به كمك حوزه فناوري آمده است.
وي همچنين از حمايت هاي دولت از حوزه فناوري و شركت هاي دانش بنيان قدرداني كرد و گفت: جوانان بايد از اين فرصت بوجود آمده نهايت استفاده را در زمينه توليد علم، ثروت و دانش و ايجاد اشتغال بكنند.

** شتابدهي در كرمانشاه با موفقيت پيش مي رود
مديرعامل شتابدهنده تيك استان كرمانشاه نيز با بيان اينكه فعاليت هاي شتابي دهنده استان از مرداد سال 95 آغاز شد گفت: اگرچه هنوز در ابتداي راه هستيم اما در اين مدت موفقيت هاي خوبي كسب كرده ايم و بسيار به موفقيت خود خوشبين هستيم.
مجتبي گراوندي با بيان اينكه ابتدا سايت شتابدهنده استان را راه اندازي كرديم و سپس درخواست پذيرش 100 ايده در اين سايت به ثبت رسيد، افزود: بعد از بررسي هايي كه انجام داديم در نهايت 17 ايده را پذيرش كرديم.
او گفت: از سال گذشته تاكنون 12رويداد كارآفريني در استان برگزار كرده ايم و هزار و 200 نفر ساعت آموزش و 500 نفر ساعت هم مانيتورينگ انجام شده است.
در اين رويداد 9 استارتاپ عضو شتابدهنده استان ايده هاي خود را ارائه دادند.
وي اضافه كرد: شتاب دهنده فناوري TIC يك مركز براي سرمايه گذاري و شتاب دهي استارت آپ هاي حوزه فناوري مي باشد در اين مركز خدمات مديريت فناوري ارائه مي گردد و تمركز آن بر روي ايده هاي حوزه ICT مي باشد.
شتاب دهنده فناوري TIC به عنوان اولين شتاب دهنده فناوري غرب كشور فعاليت خود را با موضوع 'سرمايه گذاري ريسك پذير و مديريت فناوري' با تمركز بر روي جذب ايده هايي با محوريت ICT در سال 1395 با حمايت پارك علم و فناوري كرمانشاه آغاز كرده است.
شتاب دهنده فناوري TIC در كرمانشاه، سه راه 22 بهمن، ساختمان پارك علم و فناوري مستقر است و علاقه مندان مي توانند براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن :08338254341 و يا ايميل :info@ticacc.ir تماس و ارتباط برقرار كنند.
8066/3033 خبرنگار:فرزاد نويدي ** انتشار دهنده:علي مولوي